95 przedsiębiorców wzięło udział w spotkaniach zorganizowanych przez Equinor i Polenergię dla potencjalnych dostawców i firm zainteresowanych rozwojem morskich farm wiatrowych na Bałtyku.Z uwagi na pandemię COVID-19 seria sześciu warsztatów dostępna była on-line, co nie przeszkodziło w nawiązaniu dobrych relacji i zapewnieniu dialogu pomiędzy międzynarodowymi dostawcami technologii offshore, a krajowymi przedsiębiorcami, którzy w najbliższych latach utworzą łańcuch dostaw zapewniający realizację pierwszych w Polsce morskich farm wiatrowych.
Uczestnicy październikowych warsztatów mieli możliwość omówienia harmonogramu realizacji inwestycji MFW Bałtyk II i MFW Bałtyk III oraz wstępnych zasad zbliżającego się procesu zakupowego. Warsztaty otwarte były dla wszystkich przedstawicieli łańcucha dostawi obejmowały tematy związane m.in. z turbinami wiatrowymi, fundamentami, systemami elektrycznymi, podstacjami lądowymi oraz morskimi.
„Jako pierwsi w Polsce rozpoczęliśmy współpracę z potencjalnymi krajowymi i międzynarodowymi dostawcami już wiosną 2019 roku. Nasza strategia kontraktowania zamówień ma na celu zwiększenie konkurencji, która pozwoli na maksymalizację możliwości polskiego łańcucha dostaw. Jego budowa,to proces długoterminowy, ale z czasem stworzy możliwości zwiększania udziału lokalnych dostawców i zapewni rozwój morskiej energetyki wiatrowej” - mówi Vidar Birkeland, dyrektor projektów MFW Bałtyk II i III w Equinor.
Equinor oraz Polenergia jako liderzy rynku morskich farm wiatrowych w Polsce, planują dalszy rozwój i osiągnięcie etapu gotowości do budowy MFW Bałtyk II i MFW Bałtyk III o łącznej mocy 1 440 MW do 2023 roku. Warunkiem koniecznym jest jak najszybsze przyjęcie i wejście w życie na początku 2021 roku stosownej ustawy, która ustanowi właściwe ramy i dostarczy odpowiedniego wsparcia finansowego do dalszego rozwoju projektów morskich farm wiatrowych.Więcej informacji na temat realizowanych projektów Equinor oraz Polenergii można znaleźć na stronach www.baltyk2.pl i www.baltyk3.pl
USS Idaho zwodowany. To kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dla US Navy
W Chinach odbył się chrzest kolejnego kontenerowca dla CMA CGM napędzanego LNG
W stoczni koło Sankt Petersburga zwodowano trałowiec dla rosyjskiej Floty Północnej
Meyer Werft zbuduje cztery nowe statki, które dołączą do floty Disney Cruise Line
Stocznia CRIST rozpoczyna budowę bloków fregaty programu "Miecznik"
Program targów SMM Hamburg 2024