Dziś w nocy nowy prom we flocie Unity Line wyruszył w swój pierwszy rejs ze Świnoujścia do Trelleborga.
Operator promowy Unity Line wzbogacił się o nową jednostkę – Epsilon. W połowie 2022 r. zakupiła go szczecińska firma Euroafrica Shipping Lines. Wcześniej prom czarterowany był do Irish Ferries i pływał w barwach tych linii do grudnia 2023 r. Euroafrica Shipping Lines czarteruje go teraz do Unity Line.
Aktualny rozkład rejsów Epsilona:
Epsilon to nowoczesny prom typu ro-pax zbudowany w 2011 r. w renomowanej włoskiej stoczni Visentini. Mierzy 186 m długości, 25 m szerokości, ma niemal 3000 m linii ładunkowej oraz dedykowany pokład dla samochodów osobowych. Może przewieźć jednorazowo ok. 130 ciężarówek i 260 pasażerów.
12 grudnia ubiegłego roku Unity Line podpisało nową umowę z Portem Trelleborg na obsługę promów serwisu UL, w tym czarterowanych od Euroafrica Shipping Lines Copernicusa oraz nowego Epsilona. Jak podali przedstawiciele portu, statek ten zastąpi Galileusza (również należącego do ESL), który zostanie przeniesiony na linię Świnoujście – Ystad.
Wejście nowego promu na trasę do Trelleborga znacznie wzmacnia potencjał przewozowy serwisu. Epsilon dysponuje bowiem największą pojemnością ładunkową pośród promów eksploatowanych przez polskich armatorów.
– Naszą ambicją jest, żeby poza Epsilonem ulokować na trasie Trelleborg – Świnoujście także dwa inne nowe statki, które są obecnie budowane w Polsce i zostaną ukończone odpowiednio w 2025 i 2026 r. – zapowiedział Jarosław Kotarski, prezes Unity Line.
Interesujące plany rozwojowe ma także Euroafrica Shipping Lines. W rozmowie z nami Jacek Wiśniewski, prezes ESL, mówił, że w strategii spółki jest zakup następnej, podobnej do Epsilona jednostki, w perspektywie 3-5 lat.
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych
Gróbarczyk: śledztwo prokuratury sterowane politycznie, to atak na przekop przez Mierzeję Wiślaną
Bando: zwiększenie tranzytu ropy do Niemiec bez uszczerbku dla polskich rafinerii
Wakacje w pełni zatem odpalamy „Lato z Portem Gdańsk i Baltic Hub”