17 grudnia w Belfascie Euroafrica przejęła prom Epsilon, po długoletnim bare-boat czarterze, od irlandzkiego operatora.
Statek został zakupiony przez Grupę Hass Holding, do której należy Euroafrica, w maju 2022 roku od włoskiego armatora Caronte and Tourist. Umowa kupna-sprzedaży przewidywała kontynuację przez nowego właściciela bare-boat czarteru zawartego w 2013 roku.
Statek przed przejęciem w Belfascie przeszedł przegląd dokowy i jest obecnie już w Świnoujściu, niebawem dotrze do Szczecina.
M/f Epsilon to nowoczesny prom typu ro-pax zbudowany w 2011roku w renomowanej włoskiej stoczni Visentini. Ma niemal 3000 metrów linii ładunkowej oraz dedykowany pokład dla samochodów osobowych. Może przewieźć jednorazowo około 130 ciężarówek i 260 pasażerów.
Epsilon będzie operował w barwach Unity Line i zostanie wprowadzony w połowie stycznia 2024 roku na linię ze Świnoujścia do Trelleborga, wzmacniając tym samym znacznie potencjał przewozowy serwisu. Epsilon dysponuje największą pojemnością ładunkową pośród promów eksploatowanych przez polskich armatorów.
Euroafrica operuje ponadto promami m/f Galileusz i siostrzanym m/f Copernicus oraz promem kolejowym m/f Jan Śniadecki. Ten ostatni zostanie wyłączony z eksploatacji po wejściu do serwisu promu Epsilon.
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy