Firma Eneti Inc zajmująca się instalacjami morskimi na morzu, do niedawna znana jako Scorpio Bulkers, zawarła umowę na budowę statku do instalacji turbin wiatrowych. Jednostka zostanie zbudowana przez południowokoreańską firmę Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering.
Firma poinformowała również, że prowadzi rozmowy na temat budowy kolejnego statku do instalacji morskich farm wiatrowych na amerykański rynek.
Pierwszy statek zamówiony w DSME, będzie kosztował 330 mln dolarów i zostanie dostarczony na początku III kwartału 2024 r. Ponadto Eneti ma możliwość zbudowania dodatkowego statku w tej samej cenie.
Omawiana jednostka NG-16000X, opracowana przez GustoMSC, spółkę zależną NOV, posiada 2600 tonowy żuraw autorstwa holenderskiej firmy Huisman Equipment.
Statek do instalacji turbin wiatrowych będzie w stanie zainstalować gigantyczne turbiny wiatrowe o mocy do 20 megawatów, na głębokościach do 65 metrów. Statek może być przystosowany do pracy na alternatywnych paliwach LNG lub amoniaku.
Rynek morskiej energii wiatrowej w USA eksploduje
Oczekuje się, że rynek morskiej energetyki wiatrowej w Stanach Zjednoczonych, choć wciąż niewielki w porównaniu z Europą, eksploduje, szczególnie po tym, jak administracja Bidena zatwierdziła we wtorek budowę pierwszej dużej morskiej farmy wiatrowej w kraju, reklamując ją jako początek nowej ery w krajowej energetyce, która pomoże wyeliminować zanieczyszczenia z sektora energetycznego.
W marcu Biały Dom ogłosił wysiłki rządu na rzecz rozwoju morskiej energetyki wiatrowej, w tym osiągnięcie 30 gigawatów (GW) morskiej energii wiatrowej do 2030 roku oraz 110 GW morskiej energii wiatrowej w USA do 2050 roku.
Ponieważ kilka gigawatów mocy wiatrowej na morzu ma zostać rozmieszczonych wzdłuż wschodniego wybrzeża Stanów Zjednoczonych w ciągu następnej dekady, dostęp do jednostek zgodnych z Jones Act ma kluczowe znaczenie dla przemysłu morskiej energetyki wiatrowej w USA. Budowa pierwszego takiego statku rozpoczęła się niedawno w stoczni Keppel's w Teksasie.
Budowa zgodna z Jones Act
Spółka Eneti została założona po tym, jak Scorpio Bulkers zdecydował się sprzedać swoją flotę masowców i skupić się na morskim wietrze. Eneti powiedziało we wtorek, że jest w trakcie zaawansowanych rozmów z kilkoma amerykańskimi stoczniami na temat budowy własnego statku instalacyjnego turbin wiatrowych zgodnego z Jones Act.
- Statek ten zostałby skonstruowany, sfinansowany i obsługiwany przez obywateli amerykańskich zgodnie z ustawą Jonesa, aby sprostać zwiększonemu zapotrzebowaniu na transport i możliwości instalacyjne na szelfie kontynentalnym Stanów Zjednoczonych - powiedział Eneti.
Emanuele A Lauro, prezes i dyrektor generalny, powiedział: „Od sierpnia ubiegłego roku jesteśmy jednoznaczni co do naszego zamiaru wejścia do sektora instalacji turbin wiatrowych. Ta umowa z Daewoo jest kamieniem milowym dla firmy, ponieważ odzwierciedla miesiące klientów zaangażowanie i współpraca z partnerami, zarówno starymi, jak i nowymi.
- Ten statek będzie miał zaawansowane możliwości podnoszenia i efektywność energetyczną, których wymagają deweloperzy morskiej energetyki wiatrowej, nie tylko dzisiaj, ale przez całą następną dekadę.
- Rosnące wymagania dotyczące bezpiecznego, wydajnego, skonstruowanego w Ameryce i obsługiwanego przez Amerykę zasobu były wyraźne i głośne. Zamierzamy zapewnić naszym klientom najnowocześniejsze rozwiązanie, aby mogli spełnić wymagania Jones Działaj tak, jak dostarczają energię odnawialną konsumentom w USA.
USS Idaho zwodowany. To kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dla US Navy
W Chinach odbył się chrzest kolejnego kontenerowca dla CMA CGM napędzanego LNG
W stoczni koło Sankt Petersburga zwodowano trałowiec dla rosyjskiej Floty Północnej
Meyer Werft zbuduje cztery nowe statki, które dołączą do floty Disney Cruise Line
Stocznia CRIST rozpoczyna budowę bloków fregaty programu "Miecznik"
Program targów SMM Hamburg 2024