Damen Shipyards zwodował właśnie drugi w pełni elektryczny holownik RSD-E 2513. Jednostka pracować będzie w porcie Antwerpia-Brugia, gdzie pływa już holownik na wodór, a wkrótce dołączy do niego holownik metanolowy.
Drugi z elektrycznych holowników Damen RSD-E 2513 został zwodowany w stoczni Damen w Wietnamie. Jednostka stanowi część zamówienia, jakie w Damen Shipyards złożył port Antwerpia-Brugia, jeden z największych w Europie. Umowa obejmuje także budowę pięciu konwencjonalnych holowników RSD 2513.
Elektryczny RSD-E 2513 nosi nazwę Volta 1. Trafi do Antwerpii-Brugii jeszcze w tym roku i stanie się pierwszym w pełni zasilanym energią elektryczną holownikiem na wodach europejskich. Według producenta, jednostka jest w stanie wykonać co najmniej dwie operacje holowania na jednym ładowaniu, a sam proces ładowania baterii do pełna zajmuje zaledwie dwie godziny. System akumulatorów ma wytrzymać około 30 tys. cykli, co odpowiada całemu okresowi eksploatacji statku.
Damen, poza holownikiem, dostarczy również zamawiającemu niezbędny sprzęt i infrastrukturę do ładowania na lądzie.
Port
Antwerpia-Brugia chce osiągnąć neutralność pod względem emisji
dwutlenku węgla do 2050 roku. Już teraz eksploatowany tam jest holownik
napędzany wodorem, wkrótce dołączy do niego zmodernizowana jednostka
wykorzystująca metanol.
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych
Gróbarczyk: śledztwo prokuratury sterowane politycznie, to atak na przekop przez Mierzeję Wiślaną
Bando: zwiększenie tranzytu ropy do Niemiec bez uszczerbku dla polskich rafinerii
Wakacje w pełni zatem odpalamy „Lato z Portem Gdańsk i Baltic Hub”