ew
Spełniają się zapewnienia operatora promowego Stena Line i koncernu Hitachi. Właśnie rozpoczęło się wdrażanie programu pilotażowego sztucznej inteligencji na pokładzie jednego ze statków armatora - Stena Scandinavica.
W opinii Stena Line - to rozwiązanie ma znacząco wpłynąć na obniżenie kosztów. System AL ma usprawnić obsługę floty poprzez kontrolę zużycia paliwa i doradztwo w zakresie sposobów obniżenia jego zużycia.
Jak powiedział Lars Carlsson, szef działu sztucznej inteligencji w Stena Line: "Model symuluje wiele różnych scenariuszy, zanim zaproponuje najbardziej optymalną trasę i ustawienia wydajności. Przy pomocy sztucznej inteligencji możemy wziąć pod uwagę wiele zmiennych, takich jak prądy, warunki pogodowe, płytkie wody i prędkość, w różnych kombinacjach, których nie byłby w stanie przewidzieć człowiek ".
Oczywiście, system AL jest nadal w fazie rozwoju i dokładnie nadzoruje go kapitan i załoga. Pierwszy program pilotażowy odbywa się w Stena Scandinavica, pod nadzorem Jana Sjöströma, który od 40 lat pracuje nad optymalizacją kosztów paliwa w Stena Line.
Stena Line nie jest oczywiście jedyną firmą związaną z branżą morską, która pracuje nad zastosowaniem sztucznej inteligencji w swojej działalności. Warto wspomnieć chociażby o CMA CGM, który pracuje wspólnie z amerykańska firmą Shone, a opracowywany przez nich system ma czuwać nad bezpieczeństwem floty armatora.
Nad opartą na sztucznej inteligencji technologią nawigacji komputerowej dla jednostek autonomicznych pracuje z kolei Rolls-Royce i Google.
PSSE wspiera "Innowacje dla Bezpieczeństwa Polskich Granic" dołączając do IDA Bootcamp 2024
AMW z porozumieniem z Babcock Polska o współpracy w zakresie organizacji praktyk zawodowych
Rozpoczyna się kolejny etap transportu niemieckiego okrętu podwodnego U-17 do muzeum w Sinsheim
Saab inwestuje w badania nad technologiami podwodnymi
Szkolenia wojskowe w Akademii Marynarki Wojennej. Trwa akcja "Trenuj z wojskiem"
Statek Oceanograf po rejsie badawczym powrócił do Trójmiasta