Kilka dni po otwarciu nowo wybudowanego laboratorium hydromechaniki – basenu modelowego Wydziału Oceanotechniki i Okrętownictwa - studenci II stopnia kierunku Techniki Geodezyjne w Inżynierii przeprowadzili pomiary obiektu.
W ramach laboratorium studenci mieli za zadanie dokonać inwentaryzacji głównych wymiarów laboratorium przy użyciu dalmierzy laserowych. Ponadto wykonali niwelację dwóch szyn suwnicy metodą geometrycznej niwelacji precyzyjnej i technicznej. Następnie zrealizowali pomiar liniowości szyn metodą stałej prostej wykorzystując teodolit oraz tachimetr.
Przypomnijmy, ze basen modelowy został otwarty w listopadzie ubiegłego roku. Podczas zajęć studenci będą mogli przeprowadzać m.in. badania modelowe statków towarowych, takich jak kontenerowce i masowce, statków do przewozu gazu skroplonego LNG, a także jednostek niekonwencjonalnych – statków do obsługi platform wiertniczych i jachtów. Basen pozwoli również na wykonanie uproszczonych testów statków do instalowania i obsługi morskich turbin wiatrowych czy też badań hydromechanicznych obiektów typu offshore.
Oprócz basenu, który ma 40 m długości, 4 m szerokości oraz 3 m głębokości, inwestycja objęła przebudowę i rozbudowę dwukondygnacyjnego budynku Wydziału Oceanotechniki i Okrętownictwa PG. Na poziomie parteru i pierwszego piętra dobudowano część gmachu, w której znajdują się: basen modelowy wraz z magazynem, modelarnia oraz sale laboratoryjne, komputerowe i pomieszczenia biurowe. Wszystkie przylegające laboratoria oraz modelarnię dostosowano do potrzeb pomieszczenia głównego, jakim jest właśnie basen modelowy.
W modelarni znajduje się nowoczesna frezarka CNC 5D, która umożliwi wykonywanie modeli badawczych o maksymalnych wymiarach o długości 4 m, szerokości 1,7 m oraz wysokości 1 m.
Inwestycja została zrealizowana w ramach projektu Inżynier Przyszłości, którego ideą, obok budowy nowoczesnej infrastruktury, jest m.in. kształcenie stawiające w centrum studenta i kształtowanie jego umiejętności inżynierskich: planowania, projektowania, konstruowania/budowania i wnioskowania na podstawie przeprowadzonego doświadczenia – zgodnie z filozofią CDIO (Conceive – Design – Implement – Operate).
PSSE wspiera "Innowacje dla Bezpieczeństwa Polskich Granic" dołączając do IDA Bootcamp 2024
AMW z porozumieniem z Babcock Polska o współpracy w zakresie organizacji praktyk zawodowych
Rozpoczyna się kolejny etap transportu niemieckiego okrętu podwodnego U-17 do muzeum w Sinsheim
Saab inwestuje w badania nad technologiami podwodnymi
Szkolenia wojskowe w Akademii Marynarki Wojennej. Trwa akcja "Trenuj z wojskiem"
Statek Oceanograf po rejsie badawczym powrócił do Trójmiasta