Dyrektor wykonawczy WFSA (Worldwide Ferry Safety Association), Robert Weisbrod ogłosił, wyłonionych przez zespół sędziów tegorocznych zwycięzców konkursu na bezpieczny i przystępny cenowo prom.
Tegorocznym zadaniem w konkursie było zaprojektowanie bezpiecznego i przystępnego cenowo promu RoPax, który byłby w stanie zabrać na pokład 185 pasażerów wraz z 15-osobową załogą. Jednostka miałaby przewozić pojazdy na trasie łączącej pięć wysp otaczających leżące w zachodniej części Oceanu Spokojnego Morze Sawu.
Pierwsze miejsce zdobyła szkocka uczelnia University of Strathclyde, która za projekt promu Savutec otrzymała nagrodę $5000. W nagrodzonym projekcie zastosowano nowy system DSRS, który pozwolił na zredukowanie możliwości przewrócenia i zatopienia jednostki o 191 procent. Ponadto zoptymalizowany kadłub statku znacznie ułatwił manewrowanie okrętu w utrudnionych warunkach, dzięki minimalnemu oporowi.
Przyznano dwie drugie nagrody. W obu przypadkach zdobyły je zespoły z niemieckiej uczelni w Bremie – Hochschule Bremen - City University of Applied Sciences. Pierwszy z zespołów przedstawił propozycję łączącą aspekty bezpieczeństwa podróży z jej wygodą, jak również stabilizacje okrętu podczas kolizji.
Projekt drugiej z drużyn dotyczy jednostki, na której zastosowano system tłumienia pożarów mgłą wodną, jak rozwiązania chroniące środowiska w przypadku kolizji.
Trzecie miejsce zajęły hinduski Tolani Maritime Institute oraz amerykańska uczelnia wojskowa United States Naval Academy.
Pierwszy zespół opracował system pozwalający uniknąć przeładunku okrętu, wyłączający silnik jednostki w przypadku wykrycia przeładowania.
Druga z nagrodzonych drużyn oprócz kwestii rozwiązań pomagających w uniknięciu przeładunku, zaprojektowała także system uniemożliwiający rozprzestrzenienie się ognia na statku z miejsc na pokładzie, gdzie wybuch pożaru jest najbardziej prawdopodobny.
Nagrody zostały wręczone 2 czerwca br. w Nowym Jorku przez szefa dywizji technicznej IMO z rejonu Azja-Pacyfik Bekira Sitki Ustaoglu podczas zeszłotygodniowej konferencji poświęconej rozwiązaniom technologicznym oraz bezpieczeństwu na promach.
PSSE wspiera "Innowacje dla Bezpieczeństwa Polskich Granic" dołączając do IDA Bootcamp 2024
AMW z porozumieniem z Babcock Polska o współpracy w zakresie organizacji praktyk zawodowych
Rozpoczyna się kolejny etap transportu niemieckiego okrętu podwodnego U-17 do muzeum w Sinsheim
Saab inwestuje w badania nad technologiami podwodnymi
Szkolenia wojskowe w Akademii Marynarki Wojennej. Trwa akcja "Trenuj z wojskiem"
Statek Oceanograf po rejsie badawczym powrócił do Trójmiasta