Akademia Morska w Szczecinie bierze udział w tegorocznej edycji kampanii "Perspektyw" - Dziewczyny na Politechniki. Tegoroczne wydarzenie odbędzie się w pełni online.
22 kwietnia w przestrzeni wirtualnej odbędą się największe targi kierunków technicznych kierowanych do wszystkich studentów, mające na celu odczarowanie kierunków uważanych kiedyś za bardziej "męskie". AMS zaprezentuje swoje kierunki morskie, a także lądowe z perspektywy studentek, absolwentek, wykładowczyń.
Twórcy akcji za najważniejszy cel stawiają sobie przełamywanie stereotypów w myśleniu i zachęcanie uczennic szkół ponadgimnazjalnych do podejmowania studiów technicznych i ścisłych. Nauka i technologia potrzebują kobiet. Szczególnie teraz, kiedy kultura innowacji ma coraz większe znaczenie. Innowacja jest konieczna dla budowania społeczeństwa i gospodarki opartych o wiedzę i ukierunkowanych na globalną konkurencyjność. Udział kobiet w tym procesie jest jednym z kluczowych warunków jego powodzenia. Absolwentki kierunków technicznych i ścisłych muszą mieć swój wkład w tworzenie nowych rozwiązań w obszarze naukowo-technologicznym, bo ich potencjał i kreatywność są istotne dla innowacyjności kraju.
Szczegóły znajdują się na stronie internetowej wydarzenia.
AMW z porozumieniem z Babcock Polska o współpracy w zakresie organizacji praktyk zawodowych
Rozpoczyna się kolejny etap transportu niemieckiego okrętu podwodnego U-17 do muzeum w Sinsheim
Saab inwestuje w badania nad technologiami podwodnymi
Szkolenia wojskowe w Akademii Marynarki Wojennej. Trwa akcja "Trenuj z wojskiem"
Statek Oceanograf po rejsie badawczym powrócił do Trójmiasta
NATO na Politechnice Gdańskiej. Uczelnia jako „Living Lab” sojuszu