Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA otrzymał dofinansowanie dla projektu pn. „Zapewnienie odbioru odpadów ze statków w porcie Świnoujście w celu spełnienia wymagań środowiskowych”. Całkowita wartość inwestycji szacowana jest na 1,83 mln euro, w tym kwota dofinansowania to 1,55 mln euro.
16 lipca 2024 r. Komisja Europejska ogłosiła listę projektów, które otrzymały dofinansowanie w ramach trzeciego naboru Instrumentu „Łącząc Europę” (CEF) w ramach konkursu Transport - Core network projects - Coherence envelope CEF-T-2023-CORECOEN-MARP-WORKS: Seaports - studies, works or mixed. Wsparcie otrzymały 134 projekty przyjazne środowisku, które zapewnią inteligentną, zrównoważoną i wydajną infrastrukturę transportową.
Podpisanie umowy o dofinansowanie odbędzie się w październiku 2024 r.
Zakres inwestycji obejmuje budowę obiektów odbiorczo-magazynowych oraz zbiorników magazynowo – technologicznych przeznaczonych do odbioru popłuczyn ładowni statków transportujących ładunki inne niż niebezpieczne oraz odbioru wód balastowych ze statków.
Warto podkreślić, że to kolejny, czwarty projekt ZMPSiŚ SA dofinansowany w ramach Instrumentu CEF II, który przyczyni się do rozwoju portu Szczecin oraz sieci TEN-T i portu w Świnoujściu, który jest elementem korytarzy transportowych Baltic-Adriatic i Morze Północne – Bałtyk. W ramach tego samego instrumentu środki UE dofinansują budowę multimodalnego, kolejowego węzła przeładunkowego na Ostrowie Grabowskim w porcie Szczecin oraz rozbudowę o dodatkowe stanowisko morskiej części terminala LNG i budowę terminala instalacyjnego do obsługi potrzeb morskiej energetyki wiatrowej w porcie Świnoujście.
GUS: o 18,6 proc. spadła ilość ładunków transportowanych żeglugą śródlądową w 2023 r.
Szkody po robotach na rzece Elbląg. Wykonawca wypłaci odszkodowanie
Tunel pod Martwą Wisłą w Gdańsku zostanie zamknięty w nocy z soboty na niedzielę
Przeładunki kontenerów w Chinach w górę
Kanał Dębicki i inne projekty inwestycyjne zapewnią Portowi Szczecin nowe możliwości działania
Kongres Polskie Porty 2030. Terminalom nie brakuje wyzwań