Kanadyjskie Waterfront Shipping Company (WSC) złożyoł zamówienie na osiem tankowców napędzanych metanolem. Jednostki powstaną w południowokoreańskiej stoczni Hyundai Mipo Dockyard.
Użycie paliwa opartego na metanolu zmniejsza emisję dwutlenku węgla o 15 proc. w porównaniu do tradycyjnych paliw. Są one także zgodne z obecnymi regulacjami siarkowymi i spełniają standardy IMO TIER III w sprawie emisji NOx.
Jednostka dołączy do obecnych 11 statków Waterfrontu zasilanych metanolem, o nośności od 3 do 50 tys. dwt. Czyni to z Kanadyjczyków światowego lidera w sektorze tych jednostek.
Metanol jest jednym z najczęściej sprzedawanych chemikaliów na świecie i jest łatwo dostępny w większości najważniejszych portów. Istniejącą infrastrukturę bunkrowania dla tradycyjnych paliw można dodatkowo łatwo przekształcić na metanol, co pomaga zwiększyć globalny popyt na to paliwo. Metanol może być także wytworzony z odnawialnych źródeł energii, co pomoże w osiągnięciu celów dekarbonizacji wyznaczonych przez IMO.
- Jesteśmy dumni, że około 60 procent naszej floty składającej się z 30 statków będzie zasilanych paliwem metanolowym o niskiej emisji - powiedział Paul Hexter, prezes Waterfront Shipping Ltd.
- Obsługując statki zasilane metanolem od ponad czterech lat wiemy, że metanol jest praktycznym, konkurencyjnym cenowo i bezpiecznym paliwem morskim dla żeglugi komercyjnej. Cieszymy się, że możemy rozszerzyć naszą flotę napędzaną metanolem o te nowe statki, które korzystają z najnowszych osiągnięć technologicznych w celu optymalizacji wydajności i osiągów silników – dodał Hexter.
Osiem jednostek o nośności 50 tys. dwt zostanie wybudowanych w stoczni Hyundai Mipo Dockyard i będą dostarczone pomiędzy 2021 i 2023 rokiem. Statki będą wyposażone w silniki MAN drugiej generacji B&W ME-LGIM.
Statki są rozwijane we współpracy z Marinvest / Skagerack Invest (Marinvest), Nippon Yusen Kaisha (NYK), Meiji Shipping, KSS Line i Mitsui O.S.K. Line.
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy