• <
APART_HOTEL_1100x200_gif_2024

Duński koncern DSV przejmie niemiecką firmę transportową Schenker

rk

14.09.2024 19:44 Źródło: DSV, Schenker
Strona główna Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska Duński koncern DSV przejmie niemiecką firmę transportową Schenker

Partnerzy portalu

Fot. DSV

DSV ogłasza swoją największą jak dotąd transakcję po podpisaniu umowy przejęcia Schenker od Deutsche Bahn. Przejęcie ma wzmocnić globalną sieć, doświadczenie i konkurencyjność DSV, przynosząc korzyści tak pracownikom, jak i klientom oraz inwestorom. Wartość przejęcia wynosi 14,3 mld euro.

Przejęcie niemieckiego Schenker ma wzmocnić globalną sieć i możliwości operacyjne  DSV. Oprócz większego zasięgu i lepszych możliwości obsługi klientów, zapewnić to  wzrost i rozwój bardziej zrównoważonej i cyfrowej branży transportu i logistyki. Zasięg połączonej firmy zdaniem duńskiego przedsiębiorstwa zapewni także lepszą konkurencyjność organizacji i zarazem dostęp do nowych rynków w bardzo dynamicznej i konkurencyjnej branży. Łącznie DSV i Schenker będą miały oczekiwany przychód pro forma w wysokości około 39,3 mld EUR (na podstawie danych z 2023 r.) oraz łączną siłę roboczą wynoszącą około 147 000 pracowników w ponad 90 krajach.

Dzięki temu przejęciu Niemcy mają stać się kluczowym rynkiem dla DSV, co będzie miało znaczący wpływ na przyszłą organizację. Różne funkcje centralne pozostaną w Niemczech, w tym w lokalizacji Schenker w Essen. Jest to istotne z racji na zachowanie know-how oraz zatrudnienia na niemieckim rynku pracy, przy czym nie obyło się bez kontrowersji w prasie z racji na przejęcie krajowego giganta przez zagraniczny podmiot. DSV zapewnia jednak, że spodziewa się wzrostu aktywności logistycznej w Niemczech i planuje także inwestycje o wartości miliarda euro w ciągu najbliższych 3-5 lat. Mają one przyczynić się do długoterminowego wzrostu i tworzenia nowych miejsc pracy, a także promowania i rozwijania ich jako nowoczesnych oraz atrakcyjnych. Zdaniem DSV za pięć lat połączona organizacja będzie zatrudniać w Niemczech więcej pracowników niż obecnie Schenker i DSV osobno.

- To transformacyjne wydarzenie w historii DSV i jesteśmy bardzo podekscytowani połączeniem sił z Schenkerem. Dzięki przejęciu łączymy dwie silne firmy, tworząc wiodącą na świecie potęgę transportową i logistyczną, która przyniesie korzyści naszym pracownikom, klientom i akcjonariuszom. Dodając kompetencje i wiedzę Schenkera do naszej istniejącej sieci, zwiększamy naszą konkurencyjność we wszystkich trzech aspektach, powietrznym, morskim oraz lądowym. Oprócz wzmocnienia naszej platformy handlowej w całym DSV, przejęcie zapewni naszym klientom jeszcze wyższy poziom usług, innowacyjne i płynne rozwiązania oraz elastyczność ich łańcuchów dostaw - podkreślił Jens H. Lund, prezes DSV.

- DB Schenker jest jednym z najpotężniejszych i najbardziej innowacyjnych zespołów w transporcie i logistyce z ponad 150-letnim doświadczeniem. Ostatnie lata były najbardziej udane w historii naszej firmy i udowodniliśmy, że DB Schenker jest gotowy na przyszłość. Jesteśmy podekscytowani przyszłymi perspektywami połączonego biznesu. Wspólnie z DSV naszym celem jest przekształcenie branży i zbudowanie prawdziwie globalnego lidera rynku o wspólnych europejskich korzeniach dla dobra naszych pracowników i klientów - wskazał Jochen Thewes, prezes Schenker.

- Sprzedaż DB Schenker do DSV oznacza największą transakcję w historii DB i zapewnia naszej logistycznej spółce zależnej wyraźne perspektywy wzrostu. Ważne było dla nas znalezienie silnego partnera dla Schenker i długoterminowego domu dla pracowników firmy - przekazał Richard Lutz, prezes Deutsche Bahn.

Firmy są do siebie bardzo podobne pod względem modeli biznesowych i usług, wspólnych wartości i wysokich standardów operacyjnych, tworząc szeroką ofertę usług dla klientów z różnych branż oraz ekscytujące ścieżki kariery dla pracowników. Do czasu zamknięcia transakcji DSV i Schenker pozostaną wciąż dwiema odrębnymi firmami prowadzącymi działalność na dotychczasowych zasadach. Jednocześnie duńska firma angażuje się w zachowanie ciągłości usług dla wszystkich klientów Schenker oraz staranne uwzględnienie opinii i uwag pracowników i interesariuszy. Dotyczy to utrzymania płynności w zakresie działalności w branży transportu morskiego, lądowego i powietrznego. Stąd DSV ma być jest zaangażowane w utrzymanie wysokich standardów.

Planowanie integracji będzie wspólnym wysiłkiem DSV i Schenker, a konkretne plany zostaną opracowane między podpisaniem a zamknięciem transakcji. W ramach umowy DSV wydało zobowiązania socjalne dla pracowników Schenker w Niemczech, które mają obowiązywać przez okres dwóch lat po zamknięciu transakcji. Dotyczy to także układów zbiorowych i indywidualnych warunków zatrudnienia dla niemieckich pracowników w dniu zamknięcia transakcji i połączenia obu podmiotów. Oprócz tego DSV ma stosować się do niemieckich zasad współdecydowania. 

Choć obie firmy podkreśliły fakt, że transakcja jest w toku, to jest wciąż zależna od formalnych zgód Rady Nadzorczej Deutsche Bahn oraz niemieckiego Federalnego Ministerstwa Cyfryzacji i Transportu, które są spodziewane w najbliższych tygodniach. Ponadto przejęcie jest uzależnione od uzyskania zwyczajowych zezwoleń regulacyjnych, które mają zostać zapewnione w II kwartale 2025 roku. DSV spodziewa się sfinansować transakcję poprzez połączenie finansowania kapitałowego w wysokości około 4-5 mld euro i finansowania dłużnego.

Partnerzy portalu

legal_marine_mateusz_romowicz_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.