Dwaj duńscy potentaci dogadali się – Maersk będzie transportował ponadgabarytowe układy napędowe największej turbiny Vestas, noszącej nazwę V236.
Układy napędowe turbiny Vestas V236 o mocy 15 MW ważą po 260 ton. Będą instalowane w gondolach w duńskim Lindø. Aby jednak do tego doszło, sprzęt musi dotrzeć do Danii z miejsca montażu w belgijskim Lommel, leżącym przy granicy z Holandią. Najpierw będą przewożone do portu w Antwerpii. Tam z kolei będą ładowane na statki należące do innego duńskiego giganta – Maerska. Obie firmy – Vestas oraz Maersk Project Logistics – podpisały właśnie umowę na usługi logistyczne na potrzeby zakładów w Lindø oraz, w późniejszym czasie, w Szczecinie, gdzie powstaje zakład, w którym montowane będą m.in. gondole i piasty turbin.
Maersk ma zorganizować kompletne rozwiązanie w zakresie łańcucha dostaw dla wszystkich ładunków dla zakładów produkcyjnych Vestasa w Danii i Polsce. Poza transportem wspomnianych układów napędowych, Maersk zajmie się także ładunkami kontenerowymi, frachtem lotniczym, obsługą celną, transportem intermodalnym i magazynowaniem.
Turbiny Vestas V236 będą instalowane m.in. na morskiej farmie wiatrowej Baltic Power nalężącej do Orlenu.
Ministerstwo Infrastruktury rozbuduje system RIS na kolejnych odcinkach Odry
Greencarrier umożliwia klientom przejście na paliwa odnawialne
A. Dziambor odchodzi z Portu Gdańsk
Kolej wspiera porty. Połączenie kolejowe Rasht-Morze Kaspijskie umożliwia transport towarów z Rosji do Iraku i Indii
Tunel w Świnoujściu ma już rok. "Jedna z najważniejszych inwestycji po 1989 roku"
Kolejne skutki burzy w Gdańsku. Powalone kontenery morskie w Baltic Hub