Południowokoreański gigant stoczniowy Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) potwierdził, że prawdopodobnie stał się obiektem cyberataku.
W opublikowanym 31 października komunikacie DSME wspomina o prowadzonym dochodzeniu, które ma rozstrzygnąć, czy doszło do naruszeń systemów komputerowych przedsiębiorstwa. Jednocześnie spółka dodała, że była to druga próba zhakowania jej systemów w ciągu ostatniego roku. Firma podała ponadto, że hakerzy nie pozyskali żadnych danych dotyczących obronności.
Pracownicy DSME uświadomili sobie możliwość ataku i zgłosili ten fakt na policję 25 października. Południowokoreańskie media podają, że od kilku dni docierały do nich plotki dotyczące potencjalnego cyberataku na nieznaną firmę. O tym, że firmą tą jest DSME, dziennikarze dowiedzieli się od anonimowego źródła w rządzie.
DSME miało także problemy z cyberbezpieczeństwem w czerwcu. Wtedy również zaalarmowana została południowokoreańska policja. Media spekulowały, że hakerzy poszukiwali informacji na temat prowadzonych przez stocznię badań nad nuklearnym napędem dla okrętów podwodnych. W sierpniu DSME oddało pierwszą łódź podwodną, posiadającą możliwość wystrzeliwania pocisków balistycznych. Stocznia jest jednym z podstawowych dostawców dla południowokoreańskiej marynarki wojennej i systemów obronnych.
Po czerwcowym ataku władze DSME zapowiedziały wprowadzenie udoskonaleń w wewnętrznym systemie bezpieczeństwa cyfrowego.
Koreańskie media podają, że poza dwoma oficjalnie potwierdzonymi tegorocznymi atakami, DSME było także obiektem trzeciego, o którym spółka nie poinformowała publicznie. Nie wiadomo, czy hakerzy pozyskali jakiekolwiek delikatne lub utajnione informacje. Jednakże stocznia ma od lat złą sławę w kwestii wycieków informacji – jeszcze w 2016 roku w wyniku ataku, o który podejrzewana jest Korea Północna, hakerzy pozyskali około 40 tys. dokumentów i 60 projektów. Były to prawdopodobnie dane powiązane z programem budowy okrętów podwodnych, ale także tajne informacje dotyczące niszczycieli klasy Aegis.
USS Idaho zwodowany. To kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dla US Navy
W Chinach odbył się chrzest kolejnego kontenerowca dla CMA CGM napędzanego LNG
W stoczni koło Sankt Petersburga zwodowano trałowiec dla rosyjskiej Floty Północnej
Meyer Werft zbuduje cztery nowe statki, które dołączą do floty Disney Cruise Line
Stocznia CRIST rozpoczyna budowę bloków fregaty programu "Miecznik"
Program targów SMM Hamburg 2024