W środę w koreańskiej stoczni Hyundai Mipo Dockyard Co. Ltd. (HMD) zwodowano jednostkę do bunkrowania LNG. To drugi tego typu statek budowany dla singapurskiego armatora FueLNG.
FueLNG to signapurska firma zaopatrująca statki w paliwo LNG. Jak podają jej przedstawiciele, budowana jednostka będzie największą bunkierką LNG w południowo-wschodniej Azji. Statek pomieści 18 tys. m3 skroplonego gazu.
Jednostkę w 2021 roku zamówił koreański koncern Korea Line LNG z zamiarem wyczarterowania go nieujawnionemu wówczas dostawcy bunkrowców.
Nowoczesna jednostka będzie zaopatrzona w silniki dwupaliwowe, dwa rufowe pędniki azymutalne, dziobowy ster strumieniowy, dochładzacz i specjalnie zaprojektowany wysięgnik bunkra z rurociągami izolowanymi próżniowo. Już teraz statek jest klasyfikowany przez Lloyd’s Register i Korean Register.
Bunkierka ma zostać dostarczona w drugim kwartale 2023 roku. Wtedy też trafi na długoterminowy czarter do firmy FueLNG.
FueLNG to JV firm Keppel Offshore & Marine i Shell Eastern Petroleum. Jest właścicielem bunkierki FueLNG Bellina, zbudowanej przez stocznię Keppel O&M w Nantong w styczniu 2021 roku.
FueLNG Bellina uczyniła z FueLNG wyłącznego dostawcę bunkrowania LNG między statkami w Singapurze, który ma stać się wiodącym hubem bunkrowania LNG. Od tej pory statek brał udział w wielu operacjach bunkrowania STS (ship-to-ship), w tym dla kontenerowców, tankowców Aframax, a także tankowcaów zasilanych LNG.
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy