Pierwszy raz w historii Portu Szczecin pływał po nim statek z zanurzeniem 9,74 metrów. Do tej pory największym dozwolonym zanurzeniem było 9,15 metrów. Dowodzi to zdolności przyjmowania coraz większych jednostek przez infrastrukturę portową.
W Porcie Szczecin cumował statek transportowy M/V Dino o długości prawie 180 metrów i szerokości 28,2 metra. Stał na Nabrzeżu Zbożowym obok elewatora "Ewa", gdzie otrzymał załadunek 30 tys. ton pszenicy, po czym udał się w kierunku szwedzkiego portu w Göteborgu.
Dzięki operacji pogłębienia toru wodnego Szczecin-Świnoujście oraz szczecińskiego basenu portowego, infrastruktura zarządzana przez Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście stała się zdolna do przyjmowania oraz obsługi coraz większych statków transportowych i dokonywania rosnącej liczby przeładunków. Dzięki temu z roku na rok może bić nowe rekordy w tych zakresach i tym samym jeszcze bardziej się rozwijać. W ten sposób również rośnie ich znaczenie dla branży morskiej - zarówno portowej, jak i stoczniowej.
Pierwszy raz w historii z #PortSzczecin wypłynął statek z zanurzeniem 9,74 m.
— Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście (@ZMPSiS) March 16, 2023
Do tej pory największym dozwolonym zanurzeniem było 9,15 m.
Dzięki zakończonej modernizacji i pogłębieniu toru wodnego Świnoujście – Szczecin do 12,5 m, zwiększyły się możliwości szczecińskiego portu. pic.twitter.com/39OGBUl9sy
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych
Gróbarczyk: śledztwo prokuratury sterowane politycznie, to atak na przekop przez Mierzeję Wiślaną
Bando: zwiększenie tranzytu ropy do Niemiec bez uszczerbku dla polskich rafinerii
Wakacje w pełni zatem odpalamy „Lato z Portem Gdańsk i Baltic Hub”