Jak poinformował w swoich mediach społecznościowych, SMT Shipping po raz kolejny powiększył swoją flotę. Tym razem zakupił nowy masowiec klasy handymax Trinidad Pearl (Bunun Brave; nr IMO 9659737), eksploatowany dotąd przez armatora Wisdom Marine Lines SA z Tajwanu.
SMT wzmacnia pozycję lidera na rynku suchych ładunków masowych poprzez zakup Trinidad Pearl - udźwigowionego masowca.
Statek o pojemności 27 440 jednostek i nośności 45 556 t został zbudowany w 2014 roku w stoczni Tsuneishi Group (Zhoushan) Shipbuilding Inc. w Chinach. Specjalnie zbudowany statek skrzynkowy dołączy do innych siostrzanych statków TESS 45 w ramach joint venture GBSMT.
Przejęcie wzmacnia pozycję GBSMT na rynku suchych ładunków masowych i jest częścią planu rozwoju spółki.
W ostatnich latach do floty SMT Shipping dołączyły masowce np. Richmond Pearl, Rotterdam Pearl, Delta Pearl, a także nowoczesne cementowce: Aalborg White, Kongsdal i Norden.
SMT Shipping świętowało w 2020 roku 30-lecie swojego istnienia. Wejście w nowe dziesięciolecie charakteryzuje się znacznym przyspieszeniem rozwoju firmy i reorganizacjami biur, które mają zapewnić sprawną eksploatację coraz większej floty.
SMT Shipping Poland jest częścią międzynarodowego holdingu SMT Shipping Cyprus, który został założony w 1990 r. W Polskim oddziale firmy z siedzibą w Sopocie ulokowana jest duża część działów spółki: techniczny, crewing, travel, project, część purchasingu i przede wszystkim fleet management. Obecnie na 50 statkach należących do SMT Shipping pracuje ponad 1 500 marynarzy, w tym ok. 800 z Polski.
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy