W czwartek oficjalnie do floty OOCL (Orient Overseas Container Line Ltd.) dołączył nowy kontenerowiec OOCL Spain. To pierwszy megakontenreowiec o pojemności 24 188 TEU w barwach firmy.
Ceremonia nadania imienia nowemu statkowi OOCL odbyła się w chińskim Nantongu. OOCL Spain jest pierwszym ponad 24-tysięcznikiem z serii zamówionych sześciu. Wszystkie powstają w halach i dokach stoczni Nantong COSCO KHI Ship Engineering Co., LTD (NACKS).
OOCL Spain, pierwszy statek we flocie przewoźnika, którego pojemność przekracza 24 tys. TEU, mierzy 399,99 metra długości i 61,3 metra szerokości, co sprawia, że jest jednym z największych kontenerowców na świecie. Przewoźnik i stocznia chwalą się, że jednostka jest bardzo nowoczesna, co ma między innymi wpływać na mniejsze zużycie energii i paliwa, mniejsze emisje do atmosfery i większe bezpieczeństwo żeglugi.
– OOCL Spain jest nie tylko pierwszym nowym statkiem, jaki odebraliśmy od pięciu lat, ale jest także pierwszym statkiem OOCL, którego pojemność przekracza 24 tys. TEU. Ale co najważniejsze, jest to pierwszy nowowybudowany statek OOCL od kiedy firma dołączyła do grupy COSCO Shipping, więc tym samym to pierwsza jednostka, nad jaką OOCL pracowało wspólnie z siostrzanymi spółkami – powiedział Kenny Ye, dyrektor operacyjny OOCL.
Oceaniczne kontenerowce OOCL zawijają między innymi do Polski, do terminala Baltic Hub w Gdańsku.
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy