Amerykańska firma Entrion Wind poinformowała, że Entrion Wind zatwierdził studium wykonalności dla projektu monopala EPR. Ten rodzaj fundamentu będzie można instalować na głębokościach nawet do 120 metrów.
Li Lee, współzałożyciel i wiceprezes ds. badań i rozwoju w Entrion Wind, podkreślił, że dokument wydany przez DNV („Statement of Feasibility”) jest kamieniem milowym w rozwijaniu zdolności instalowania fundamentów monopalowych na głębszych wodach. Obecnie ich instalacja jest ograniczona do ok. 60 metrów, a branża wskazuje, że przyszłością sektora offshore wind będą pływające platformy.
Czym się różni zaprojektowany monopal od tradycyjnego? Łączy on cechy tradycyjnego fundamentu i pływających platform. Ma formę tradycyjnego monopala, ale jest wyposażony w system cumowniczy, który ma wzmacniać konstrukcję. Szczegóły prezentuje poniższa grafika.
Entrion Wind informuje, że rozwija technologię FRP poprzez poziomy gotowości technologicznej (TRL), dążąc do jej komercyjnego zastosowania już w 2026 roku. Aby osiągnąć ten cel, firma prowadzi bieżące studia wykonalności oraz projekty badawczo-rozwojowe, a w przyszłym roku planuje projekt demonstracyjny.
Eksperci DNV potwierdzili, że monopal Fully Restrained Platform (FRP) to koncepcja wykonalna, która może być w dalszym ciągu rozwijana i poddawana certyfikacji. W przeglądzie technicznym wykorzystano uznaną w branży specyfikację usług DNV-SE-0190. DNV posiada rozległą wiedzę na temat projektowania strukturalnego wszystkich istniejących typów fundamentów turbin wiatrowych oraz doświadczenie w ułatwianiu procesu rozwoju koncepcji do ostatecznej certyfikacji technologii. Wydanie "Statement of Feasibility" przez DNV to w praktyce weryfikacja nowych koncepcji, która otwiera drzwi do nowych konstrukcji, które mają potencjał do obniżenia kosztów i przyspieszenia rozwoju morskiej energetyki wiatrowej.
Nowy Sztynort wygrywa 3 rundę Ekstraklasy
Miliarderzy Bezos, Gates i Arnault przypłynęli superjachtami na Sardynię
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Straż Miejska będzie częściej patrolować okolice Portu Gdańsk