Według informacji DNV, w listopadzie złożono w stoczniach zamówienia na łącznie osiem jednostek zasilanych paliwami alternatywnymi. Są to samochodowce i ro-ro. Cztery z nich mają korzystać z LNG, cztery z metanolu.
Platforma AFI należąca do DNV zarejestrowała w tym roku łącznie 268 zamówień na statki napędzane paliwami alternatywnymi. W wyścigu paliw na czoło wysunął się metanol – zamówiono łącznie 152 jednostki na to paliwo, przy 112 statkach napędzanych LNG.
Martin Wold, główny konsultant w dziale doradztwa morskiego DNV przewiduje, że tempo składania nowych zamówień ponownie wzrośnie.
- Warto jednak zauważyć, że dynamika, jaką obserwujemy w segmentach tankowców i masowców, w dalszym ciągu podlega stopniowemu przyspieszaniu.
Pomimo rosnącej stale liczby funkcjonujących już statków wykorzystujących paliwa alternatywne, paliwa te stanowią według aktualnych szacunków zaledwie 0,6% zużywanych przez żeglugę. Pozostałe 99,4% wciąż stanowi ciężki bunkier. Zamówienia na statki napędzane paliwami nisko- lub zeroemisyjnymi napędzane są głównie przez największe firmy żeglugowe, takie jak Maersk, CMA CGM czy MSC.
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy