Disney Cruise Line i Singapore Tourism Board zawarły umowę, na mocy której w 2025 roku linia wycieczkowa zbazuje jeden z największych statków wycieczkowych na świecie do Singapuru. Disney potwierdził tym samym wcześniejsze plotki, że firma planuje wysłanie do Azji statku Global Dream, który został przejęty w wyniku upadłości MV Werften.
Global Dream był budowany w Niemczech dla linii Dream Cruises. Po plajcie stoczni jej likwidator przez kilka miesięcy poszukiwał chętnego na zakup prawie ukończonej jednostki, co mogłoby pokryć chociaż część należności zakładu. W listopadzie informowaliśmy, że nowym właścicielem statku znanego jako Global Dream, będącego jednym z największych wycieczkowców świata, został Disney Cruise Line. Linie kupiły jednostkę po okazyjnej cenie. Statek jest wykańczany w stoczni w Wismarze, m.in. przez dużą część kadry upadłego MV Werften, ale już pod nadzorem innej niemieckiej stoczni - Meyer Werft. Już wtedy wiadomo było, że statek będzie eksploatowany poza macierzystymi dla nowego operatora Stanami Zjednoczonymi, najpewniej w Azji, jako że był projektowany i budowany dla Dream Cruises specjalnie z myślą o tamtejszym rynku.
Teraz podano, że podobne zamiary w stosunku do jednostki ma jej nowy właściciel. Zgodnie z warunkami umowy z Singapurską Radą Turystyki, statek, po wykończeniu, zmianie nazwy i wejściu do eksploatacji, będzie stacjonował wyłącznie w Singapurze przez co najmniej pięć lat. Dyrektor generalny Rady Turystyki Singapuru, Keith Tan, nazwał to ważnym kamieniem milowym dla Singapuru, podkreślając, że oczekuje się, iż statek wycieczkowy stanie się "atrakcją samą w sobie i będzie stymulował sektor turystyczny w Singapurze przez wiele lat".
Podczas konferencji prasowej urzędnicy powiedzieli, że statek Disney Cruise Line w Singapurze przyczyni się do wzrostu ilości zarówno lokalnych, jak i zagranicznych pasażerów rejsów wycieczkowych, w tym pasażerów fly-cruise, którzy przybywają do Singapuru drogą powietrzną. Oczekuje się również, że przyniesie to znaczne korzyści dla gospodarki. Zwiększy się popyt na usługi portowe i związane ze statkami.
Disney oznajmił, że szczegóły, w tym nazwa statku, jego trasy i atrakcje na pokładzie zostaną ogłoszone w późniejszym terminie. Linia rejsowa wcześniej ogłosiła, że przewiduje pojemność do około 6 000 pasażerów i 2 300 załogi. Statek wycieczkowy, który będzie miał około 208 000 ton brutto i 342 metry długości, był nazywany największym na świecie w oparciu o pojemność pasażerską. Poza tym, że Disney Cruise Line po raz pierwszy zacumował do Azji, będzie to pierwszy statek wycieczkowy o wyporności ponad 200 000 ton brutto, który zawita na tym kontynencie.
Pierwotny harmonogram zakładał, że statek opuści dok do końca 2023 roku. Aktualne doniesienia mówią, że jednostka może wejść do eksploatacji w 2025 roku.
USS Idaho zwodowany. To kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dla US Navy
W Chinach odbył się chrzest kolejnego kontenerowca dla CMA CGM napędzanego LNG
W stoczni koło Sankt Petersburga zwodowano trałowiec dla rosyjskiej Floty Północnej
Meyer Werft zbuduje cztery nowe statki, które dołączą do floty Disney Cruise Line
Stocznia CRIST rozpoczyna budowę bloków fregaty programu "Miecznik"
Program targów SMM Hamburg 2024