DHT Holdings podpisała umowę na zakup dwóch bardzo dużych tankowców (VLCC) wybudowanych w 2016 roku w południowokoreańskiej stoczni Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering (DSME) za kwotę 136 mln dolarów.
Jednostki mają zostać dostarczone w pierwszej połowie 2021 roku. Armator tankowców planuje sfinansować przejęcie za pomocą dostępnej płynności i prognozowanego zadłużenia hipotecznego, w związku z czym oczekuje się, że wpłynie wartość akcji DHT.
- Statki zostały zbudowane zgodnie z wysokimi specyfikacjami przez ich obecnego właściciela i są oszczędnymi, wyposażonymi w skrubery eko-jednostkami, które jeszcze bardziej poprawią wydajność floty DHT, między innymi jej roczny wskaźnik efektywności (AER) i wskaźniki efektywności energetycznej (EEOI) - powiedziało DHT.
Ta inwestycja jest zgodna z trendem, polegającym na inwestowaniu w młodsze, ekologiczne statki z drugiej ręki, w momencie gdy większość właścicieli nie może zamawiać nowych statków w związku z niepewnością regulacyjną.
Armatorzy obawiają się, że zamówione dziś statki mogą nie być w stanie spełnić coraz bardziej rygorystycznych norm regulacyjnych, z którymi boryka się branża, w miarę jak sektor dąży do ograniczenia swojego wpływu na środowisko.
Obecnie DHT dysponuje flotą 27 VLCC. Jej całkowita nośności wynosi 8.360.850. W pierwszych trzech kwartałach 2020 roku armator odnotował przychody z przewozów wysokości 600 mln dolarów w porównaniu do 343,2 mln w tym samym okresie w 2019 r., głównie z powodu wyższych stawek tankowców.
W rezultacie dochód netto właściciela VLCC w okresie osiągnął 258,7 mln dolarów, w porównaniu do straty netto w wysokości 2,2 mln USD w pierwszych trzech kwartałach 2019 r.
Przemysł chemiczny UE pod globalną kroplówką. Ropa do UE płynie przez porty szerokim strumieniem
Rosja nielegalnie eksportuje zboże z okupowanych portów na Krymie i Morzu Azowskim
Anomalia w łańcuchach dostaw. Sezon przygotowań do Świąt Bożego Narodzenia 2024 rozpoczął się wyjątkowo wcześnie
Eksplozja kontenera w chińskim porcie zakłóca łańcuchy dostaw
Meksyk zwiększył dostawy ropy na Kubę mimo ryzyka amerykańskich sankcji
Paryż 2024 za kulisami – CEVA Logistics o znaczeniu planowania i obsługi magazynowej