Fiński projektant statków, Deltamarin, ujawnił nowy projekt kontenerowca typu Kielmax zasilanego LNG – C.Delta2100.
C.Delta2100 będzie zarazem platformą, dla całej serii projektów, które można dostosować do różnych wymagań klientów w wyniku dodania kilku opcjonalnych cech.
- Konstrukcja platformy jest „przyszłościowa”, biorąc pod uwagę możliwości wykorzystania paliw alternatywnych w celu zmniejszenia śladu węglowego lub nawet produkcji energii o zerowej emisji - powiedział Deltamarin w swoim oświadczeniu.
Projekt obejmuje lodową klasę 1A dla nieograniczonej eksploatacji na Morzu Bałtyckim. C.Delta2100 zapewnia ładowność 2100 TEU w czterech ładowniach i na pokładzie. Zwiększona szerokość ładowni poprawia stabilność w stanie pełnego załadowania.
Projektant powiedział, że duży wysiłek skupiono na rozwoju kadłuba C.Delta2100, aby zapewnić niski opór w połączeniu z wysoką wydajnością napędu. Konstrukcja statku o nośności 18,500 DWT ma całkowitą długość 179,4 mi szerokość 31 metrów.
Opcjonalne cechy serii C.Delta obejmują wyższą pojemność zbiorników paliwowych na LNG, metanol, amoniak, wodór, elastyczną liczbę feederów chłodniczych, a także kilka klas lodowych.
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy