Firma Deltamarin podpisała umowę projektową z China Merchants Jinling Shipyard Co., Ltd na zaprojektowanie i inżynierię nowej generacji statków typu Pure Car & Truck Carriers (PCTC) firmy Wallenius Wilhelmsen.
Podpisany kontrakt obejmuje podstawowe i szczegółowe prace projektowe dla czterech potwierdzonych i dla ośmiu opcjonalnych jednostek dwupaliwowych PCTC klasy 9,350 CEU na metanol zamówionych przez Wallenius Wilhelmsen. Przed podpisaniem tego kontraktu inżynieryjnego, Deltamarin wykonał zarys i projekt kontraktowy nowych statków.
Nazwane "The Shaper Class", statki reprezentują zaangażowanie Wallenius Wilhelmsen w realizację celów środowiskowych, przyczyniając się do osiągnięcia zerowej emisji netto do 2027 roku. Stawiając na efektywność energetyczną, statki zostały zaprojektowane tak, aby w momencie dostawy mogły wykorzystywać alternatywne źródła paliwa, takie jak metanol. Są one również gotowe na amoniak i mogą zostać przekształcone, gdy tylko amoniak stanie się bardziej dostępny.
Statki zostaną zbudowane przez China Merchants Jinling Shipyard Co., Ltd., a pierwszy statek zostanie dostarczony w drugiej połowie 2026 roku. China Merchants Group wykazała znaczny wzrost w swojej działalności stoczniowej w ostatnich latach i obecnie znajduje się wśród trzech największych grup stoczniowych w Chinach.
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy