• <
nauta_2024

Rekord przeładunków w DCT Gdańsk

Partnerzy portalu

Rekord przeładunków w DCT Gdańsk - GospodarkaMorska.pl
Fot. GospodarkaMorska.pl

DCT Gdańsk obsłużył w 2021 roku ponad 2,1 miliona TEU. To rekordowy wynik największego terminala kontenerowego na Morzu Bałtyckim.

Obsłużone 2,1 miliona TEU stanowi wzrost o około 5 proc. w stosunku do poprzedniego roku. W opublikowanym komunikacie DCT podkreśla, że stało się to „pomimo wyzwań dla portów i branży logistycznej spowodowanych trwającą pandemią”.

DCT przekroczył 2 miliony TEU przeładowanych w ciągu jednego roku po raz pierwszy tuż przed pandemią, w grudniu 2019 , stając się tym samym pierwszym terminalem na Bałtyku, który przebił tę granicę. W kolejnym roku wynik był nieco gorszy – 1,91 mln TEU, co było spowodowane ogólnoświatowymi zakłóceniami w łańcuchach dostaw będącymi rzecz jasna efektem pandemii. Jak podaje DCT, w kwietniu 2020 roku widać już było jednak wyraźny trend wzrostowy, a jesienią przeładunki wróciły do przedpandemicznych poziomów.

– Pomimo wyzwań związanych z pandemią COVID-19, powodujących zawirowania w globalnej logistyce oraz łańcuchach dostaw przeładowaliśmy w 2021 roku ponad 2 092 432 TEU. To osiągnięcie świadczy o   zaufaniu naszych klientów do DCT Gdańsk w połączeniu z wysokim poziomem usług DCT i naszą doskonałą  lokalizacją. Ten wynik pokazuje raz jeszcze, że jesteśmy prawdziwym bałtyckim hubem transportowym i  bramą transportową do Europy Środkowo-Wschodniej – powiedział Charles Baker, dyrektor generalny DCT.

CZYTAJ również: Port Gdańsk z historycznym rekordem przeładunków

Plany na kolejne lata dają nadzieję na dalszą poprawę wyników. W tym roku DCT Gdańsk postanowiło o budowie trzeciego nabrzeża głębokowodnego, tzw. Baltic Hub 3, co po zakończeniu inwestycji zwiększy możliwości przeładunkowe terminalu o kolejne 1,5 mln TEU do łącznie 4,5 mln TEU rocznie. Prace obejmą budowę nowego nabrzeża na wschód od obecnego nabrzeża T1. Ma ono mierzyć 717 metrów długości i dzięki głębokości 18 metrów być dostępne dla największych jednostek. Utworzony będzie także nowy plac składowy o powierzchni 36 ha.

– Ponadto zakończyliśmy rozbudowę bocznicy kolejowej z trzema dodatkowymi torami – DCT ma teraz siedem torów – każdy po 750 metrów. Będziemy cały czas inwestować  w rozwój technologiczny naszego terminala – dodaje Charles Baker.

Dzięki DCT w 2021 roku Port Gdańsk stał się największym portem kontenerowym w basenie Morza Bałtyckiego. DCT to jedyny głębokowodny terminal na Morzu Bałtyckim posiadający nabrzeże o głębokości 17 metrów, co sprawia, że mogą z niego korzystać największe kontenerowce pływające po światowych morzach i oceanach. 2021 rok przyniósł także inne ważne osiągnięcia. W kwietniu w DCT pobita została bariera 15 mln kontenerów przeładowanych od początku funkcjonowania terminala, w lipcu zaś padł rekord TEU obsłużonych w jednym zawinięciu statku (20 207 TEU), z kolei w listopadzie DCT obsłużyło największą liczbę statków w ciągu jednego miesiąca – 70.


Partnerzy portalu

Dziękujemy za wysłane grafiki.