DCT Gdańsk, największy terminal kontenerowy na Morzu Bałtyckim, pochwalił się ostatnio kolejnym rekordem. Podczas ostatniego zawinięcia OOCL Hong Hong (ok. 21 413 TEU), terminal ustanowił nowy rekord w liczbie przeładowanych TEU w jednym zawinięciu statku. Z 20 207 TEU terminal przekroczył poprzedni rekord z 2019 roku, kiedy na MSC Mina obsłużył 20 081 TEU. - Ten trend się utrzyma - prognozuje Charles Baker, dyrektor generalny DCT Gdańsk.
Jak podaje DCT Gdańsk, dla porównania – zazwyczaj liczba TEU przeładowanych na statku oceanicznym w DCT Gdańsk wynosi około 16-17 tys. TEU. W tym kontekście 20 207 TEU robi wrażenie.
"Wiemy, że operacje portowe to nie olimpiada, to nie tylko bicie rekordów, ale... wow" - czytamy na oficjalnym profilu terminalu.
Na zdjęciu głównym w materiale widzimy statek przy nabrzeżu T2 oraz wszystkie osiem suwnic STS, które zostały użyte podczas spektakularnej operacji.
- Odnotowaliśmy rekord przy obsłudze jednego zawinięcia statku - ponad 20 tys. TEU. Ten trend się utrzyma, musimy być przygotowani - prognozuje Charles Baker, dyrektor generalny DCT Gdańsk.
DCT Gdańsk będzie miał trzeci terminal. Baltic Hub 3 w 2024 roku
Przypomnijmy, że to nie wszystkie dobre informacje, które docierają w ostatnich tygodniach z terminala DCT Gdańsk.
W lipcu Port Gdańsk ogłosił, że faktem jest już rozpoczęcie budowy nowego terminala, Baltic Hub 3, w drugiej połowie 2022 roku, a jego uruchomienie - w połowie 2024 roku. Dzięki inwestycji wartej 2 mld zł (około 450 mln euro), DCT Gdańsk stanie się jednym z największych terminali kontenerowych w Europie, a na terenie Portu Gdańsk powstanie trzecie nabrzeże głębokowodne o długości 717 m, głębokości 18 m oraz plac o powierzchni 36 hektarów.
- Budowa trzeciego nabrzeża naszego Terminalu Baltic Hub oznacza otwarcie nowej ery w przeładunkach kontenerów - mówił Charles Baker podczas konferencji prasowej.
- Dzięki budowie Baltic Hub Terminal 3, Polska może nadal konkurować z portami zachodnioeuropejskimi, takimi jak Hamburg czy Rotterdam. Po dobudowaniu trzeciego nabrzeża terminal będzie mógł obsługiwać nie tylko rynek polski, ale także cały region Morza Bałtyckiego oraz śródlądowych sąsiadów Polski - dodał.
Przemysł chemiczny UE pod globalną kroplówką. Ropa do UE płynie przez porty szerokim strumieniem
Rosja nielegalnie eksportuje zboże z okupowanych portów na Krymie i Morzu Azowskim
Anomalia w łańcuchach dostaw. Sezon przygotowań do Świąt Bożego Narodzenia 2024 rozpoczął się wyjątkowo wcześnie
Eksplozja kontenera w chińskim porcie zakłóca łańcuchy dostaw
Meksyk zwiększył dostawy ropy na Kubę mimo ryzyka amerykańskich sankcji
Paryż 2024 za kulisami – CEVA Logistics o znaczeniu planowania i obsługi magazynowej