DB Port Szczecin zbroi się w nową suwnicę STS. Jej elementy przypłynęły już do Szczecina, a sama maszyna będzie gotowa do pracy jeszcze w tym roku.
Podstawowe elementy suwnicy kontenerowej typu STS (ship to shore – ze statku na ląd) dotarły na Nabrzeże Fińskie w szczecińskim porcie 1 lipca. Do Polski z Irlandii dostarczył je 143-metrowy frachtowiec Puka. Odbiorcą ładunku był operator portowy DB Port Szczecin, który będzie eksploatował suwnicę. Na nabrzeże ze statku wyładowano 42-metrową główną belkę suwnicy, kabinę operatora, nogi maszyny oraz wysięgnik (który będzie mógł sięgać 48 metrów od nabrzeża). Do kompletu brakuje jeszcze wyposażenia elektronicznego, które ma dotrzeć do Szczecina osobno.
Nowa suwnica będzie obsługiwała ładunki skonteneryzowane. Po montażu, który ma być zakończony jesienią, będzie w stanie podnieść na haku do 70 ton lub dwa kontenery 20-stopowe o łącznej wadze 65 ton. Mierzyć będzie 70 metrów i będzie pracować tam, gdzie została przywieziona – na Nabrzeżu Fińskim, między dwiema nieco mniejszymi. Maszyna ma być oficjalnie przekazana do eksploatacji 7 grudnia, po przejściu wszystkich niezbędnych testów i odbiorów.
Cała inwestycja pochłonie około 40 mln zł, przy czym połowę kosztów pokrywają środki z unijnego Funduszu Spójności.
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych
Gróbarczyk: śledztwo prokuratury sterowane politycznie, to atak na przekop przez Mierzeję Wiślaną
Bando: zwiększenie tranzytu ropy do Niemiec bez uszczerbku dla polskich rafinerii
Wakacje w pełni zatem odpalamy „Lato z Portem Gdańsk i Baltic Hub”