Z analizy opublikowanej przez Danish Shipping wynika, że w 2022 roku duńskie firmy zamówiły 51 nowych statków. 25 z nich może korzystać z zielonych paliw.
– To pokazuje, że przedsiębiorstwa żeglugowe są świadome swoich obowiązków. I wyraźnie pokazuje, że duńskie przedsiębiorstwa żeglugowe nie tylko mówią o zielonej transformacji – powiedziała Maria Skipper Schwenn, dyrektor wykonawcza ds. klimatu, środowiska i bezpieczeństwa w Danish Shipping. – Te firmy przewodzą i obecnie wodują statki, które są warunkiem wstępnym zielonej transformacji żeglugi do 2050 r. – dodała.
W zeszłym roku duńskie firmy żeglugowe zamówiły łącznie 44 nowe statki. Tegoroczna liczba zamówień jest więc wyższa o siedem procent. Analiza Danish Shipping pokazuje ponadto, że po raz pierwszy od 2015 roku liczba duńskich zamówień wzrosła. Może to być związane z koniecznością wymiany flot w związku z wymogami dekarbonizacyjnymi.
Fot. Depositphotos
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy