Damen i wiodąca firma specjalizująca się w ciężkich transportach morskich BigLift Shipping zakończyły duże logistyczne przedsięwzięcie. Jeden statek przetransportował jedenaście holowników Damen ze stoczni w Wietnamie i Chinach do Europy.
Podczas gdy takie rejsy zazwyczaj wymagają sześciu miesięcy na planowanie i organizację, ten miał mniej niż dwa na przygotowanie i zapewnienie, że każdy etap zostanie zrealizowany na czas. Statkiem użytym do transportu jedenastu holowników Damen był Happy Star firmy BigLift, 156-metrowy statek do ciężkich transportów wyposażony w dwa żurawie masztowe o udźwigu 1100 ton każdy.
Happy Star wyruszył z Zatoki Ha Long w Wietnamie do Europy czwartego kwietnia i dotarł 38 dni później do Vigo w Hiszpanii, aby rozładować jeden statek przed kontynuowaniem rejsu do Rotterdamu.
Takie masowe dostawy zdarzają się rzadko, ponieważ rzadko się zdarza, że tak wiele statków jest gotowych do wysyłki w tym samym czasie. Ostatnie takie wydarzenie miało miejsce w 2015 roku, kiedy Happy Star przetransportował 22 statki różnych typów na tej samej trasie. Jest to dużo korzystniejsze w porównaniu z dostarczaniem statków na własnych kadłubach. Środowisko morskie również korzysta z mniejszej ilości emisji dzięki temu, że tylko jeden, choć większy statek wykonuje całą pracę. Te rezultaty dobrze wpisują się w zaangażowanie Damen w zrównoważony rozwój.
— W Damen dążymy do zapewnienia naszym klientom kompleksowej usługi, która obejmuje nie tylko budowę ich statków, ale także dostarczenie ich tam, gdzie są potrzebne, z całym procesem zarządzanym przez ekspertów Damen — mówi Rimmert Berlijn, koordynator usług ciężkich transportów w Damen.
Sanne Wiegerink, menedżer handlowy w BigLift Shipping, opisuje ten rejs jako doskonały przykład holenderskiej doskonałości.
— Happy Star to jeden z najważniejszych holenderskich statków do ciężkich transportów, przewożący holowniki dla renomowanego holenderskiego stoczniowca. Jesteśmy niezwykle dumni z naszego wkładu w ten wyjątkowy projekt — skomentowała Sanne Wiegerink.
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych
Gróbarczyk: śledztwo prokuratury sterowane politycznie, to atak na przekop przez Mierzeję Wiślaną
Bando: zwiększenie tranzytu ropy do Niemiec bez uszczerbku dla polskich rafinerii
Wakacje w pełni zatem odpalamy „Lato z Portem Gdańsk i Baltic Hub”