Damen Shipyards wygrało kontrakt z portem w Antwerpii na budowę dwóch holowników typu RSD 2513.
Jak wyjaśnił Damen, RSD Tug 2513 jest dedykowanym holownikiem do obsługi statków o uciągu 70 ton. Posiada dwa łuki, co zapewnia optymalną wydajność zarówno podczas operacji wspomagania dziobu, jak i rufy.
Holowniki niskoemisyjne będą wyposażone w w pełni certyfikowany morski system redukcji NOX firmy Damen, dzięki czemu będą zgodne z IMO Tier III i będą wyposażone w funkcje przeciwpożarowe FiFi 1
- Przywiązujemy dużą wagę do stworzenia zrównoważonego portu - powiedziała Celine Audenaerdt, kierownik techniczny Portu Antwerpia. - Systematycznie zastępujemy nasze holowniki nowoczesnymi jednostkami, bardziej przyjaznymi dla środowiska. Kupno dwóch holowników Damena wpisuje się w tę strategię. Nowe holowniki mają bardziej o Benelux.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"