Damen pokazała projekt nowej wersji swojej pogłębiarki z popularnej serii Cutter Suction Dredger.
Serię Cutter Suction Dredger Damen wprowadził na rynek w 2004 roku. W ubiegłym roku zdecydowano o przemodelowaniu asortymentu, czego wynikiem jest nowa seria jednostek pływających. Choć wyglądają znajomo, to różnią się rozwiązaniami technologicznymi, zapewniającymi efektywność i bardziej zrównoważony rozwój – zapewnia Damen.
Wszystkie elementy konstrukcyjne i komponenty nowej gamy CSD zostały poddane przeglądowi na podstawie opinii klientów firmy, a także wiedzy eksperckiej z całej Grupy Damen oraz jej dostawców. Zaawansowana seria pomp pogłębiarkowych zapewni zwiększoną produkcję i odległość rozładunku. Najnowsze CSD są też tak kompaktowe, jak to tylko możliwe, aby zredukować koszty transportu. Jednocześnie, dzięki maksymalizacji długości wysięgnika zachowano szerokość obrotu.
Wszystkie nowe modele można przewozić po drogach, a największy statek jest zoptymalizowany pod kątem holowania. Ponadto CSD zachowują wystarczająco dużo miejsca na konserwację, zarówno nad, jak i pod pokładem.
Inną cechą wpływającą na redukcję kosztów jest pojedynczy silnik (z wyjątkiem największej pogłębiarki z serii, która wyposażona jest w silnik pomocniczy). W każdym modelu montowany jest oddzielny agregat dostarczający energię elektryczną bez konieczności uruchamiania silnika głównego. Zapewnia on także stały dostęp do energii elektrycznej dla wszystkich użytkowników – sensorów, instrumentów i elementów automatycznych.
Nowa generacja pogłębiarek CSD będzie miała szeroką gamę opcji mających na celu zoptymalizowanie każdej jednostki pod kątem projektu. Standardowe opcje są łatwe w montażu lub modernizacji na zasadzie plug-and-play, a same pogłębiarki są budowane na magazyn, zapewniając możliwie najkrótszy czas dostawy.
Zrównoważony rozwój stał u podstaw procesu modernizacji pogłębiarek. Jak czytamy w oświadczeniu prasowym, Damen przeanalizował każdy fragment urządzeń. Dostępne są opcje plug-and-play odpowiadające wymogom dotyczącym emisji spalin Unii Europejskiej (EU Stage V), a każdy model został zaprojektowany z myślą o pełnej elektryfikacji w przyszłości. Pogłębiarki potrzebują niewiele smaru, a ilość zużytego płynu hydraulicznego zredukowano o połowę. Proces przeprojektowania objął także najnowsze regulacje i przepisy dotyczące klasy.
Triton, wielokrotnie nagradzana platforma służąca do zdalnego monitorowania jednostek firmy Damen, jest tu dostępna w całym swoim zakresie. Z kolei dzięki gromadzeniu wszystkich danych z i udostępnianiu ich biuru projektowemu na lądzie można zoptymalizować proces pogłębiania i realizację projektu. Dodatkową zaletą jest możliwość zdalnej konserwacji. Użytkownicy nowych CSD uznają je również za znacznie cichsze niż ich poprzednicy.
Seria składa się z trzech mniejszych modeli, CSD300, CSD400 i CSD450, dwóch średnich – CSD500 i CSD600, oraz największego, jednokadłubowego CSD700. CSD600 wypełnia lukę między modelami CSD500 i CSD700, wprowadzając na rynek nową, wyjątkową klasę.
Produkcja nowych pogłębiarek CSD będzie przebiegać etapowo, od CSD600. W kolejnych latach planowane jest wypuszczenie modeli CSD450, CSD400, CSD500, CSD700 i ostatecznie CSD300.
USS Idaho zwodowany. To kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dla US Navy
W Chinach odbył się chrzest kolejnego kontenerowca dla CMA CGM napędzanego LNG
W stoczni koło Sankt Petersburga zwodowano trałowiec dla rosyjskiej Floty Północnej
Meyer Werft zbuduje cztery nowe statki, które dołączą do floty Disney Cruise Line
Stocznia CRIST rozpoczyna budowę bloków fregaty programu "Miecznik"
Program targów SMM Hamburg 2024