Grupa Damen rozszerzyła swoją ofertę wsparcia cyklu życia statków skierowaną do klientów działających w Wielkiej Brytanii podpisując 15 marca umowę o współpracy z firmą I.M.E. Repair Services z siedzibą w Southampton.
Wspierając operatorów statków w regionie, Damen Services UK współpracuje z wieloma lokalnymi dostawcami. Wśród nich często znajdowała się firma I.M.E, z którą Damen ma kilku wspólnych klientów. Po serii spotkań obie firmy wyraziły zainteresowanie bliższą współpracą. Brytyjski oddział holenderskiego giganta stoczniowego działa od 2021 roku, aby spełnić wymagania operatorów morskich w tym regionie w zakresie konserwacji i zapewniania części zamiennych. Umowa z I.M.E ma zapewnić że obie firmy łączą zasoby, aby zaoferować klientom kompleksowe wsparcie. Po zawarciu umowy, Centrum Serwisowe Damen UK będzie miało szerszy dostęp do biur, warsztatów i placów składowych w strategicznej lokalizacji. Aby wspierać zwiększoną ofertę usług, Damen zamierza stworzyć nowe miejsca pracy, tworząc w ten sposób dodatkowe możliwości zatrudnienia w regionie. Ponadto lokalizacja w Southampton pozwoli Damenowi obsługiwać dodatkowe rynki, dzięki bliskości istniejących i planowanych projektów morskich elektrowni wiatrowych. To ważny sektor dla firmy, która dąży do bycia firmą z branży stoczniową będąca pionierem zrównoważonego rozwoju na świecie.
- Dzięki dostępowi do zwiększonych obiektów w takiej lokalizacji, nasi pracownicy będą w stanie zapewnić operatorom statków w regionie zoptymalizowaną ofertę usług - podkreślił kierownik centrum serwisowego w Damen Services UK Mick Nolan
Dyrektor Zarządzający I.M.E Repair Services Paul Langford przekazał, że umowa była logicznym rozwinięciem wynikającym z dobrze funkcjonującej współpracy. Zaznaczył, że jego przedsiębiorstwo postrzega Damen Services jako "naturalne dopasowanie" dla brytyjskiej firmy. Nie tylko obsługują wielu i tych samych klientów, ale także mają pozytywne doświadczenia z współpracy w przeszłości. Zbliżenie obu przedsiębiorstw w ten sposób ma zapewnić klientom zarówno dostęp do szerszego portfolio usług w jednym miejscu, jak i idące za tym korzyści.
- Naszym celem jest służyć klientom jako partner strategiczny. Dzięki naszej sieci centrów serwisowych, staramy się zapewnić wsparcie w dowolnym czasie i miejscu na świecie. Aby osiągnąć ten cel, zwiększamy naszą obecność na całym świecie, a ta umowa stanowi część tych planów. Bardzo cieszymy się na bliższą współpracę z naszymi kolegami z I.M.E. w przyszłości - zaznaczył kierownik ds. obsługi regionu w Damen Services Edwin van der Poel.
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy