Grupa Damen Shipyards osiągnęła kamień milowy w budowie swojego pierwszego w pełni elektrycznego holownika typu Reversed Stern Drive, instalując w nim akumulatory.
Stocznia Damen Song Cam w Wietnamie buduje holownik RSD-E 2513 o nazwie Sparky dla nowozelandzkich portów Auckland.
Damen buduje statek w celu wsparcia ambitnych celów zrównoważonego rozwoju nowozelandzkich portów w Auckland. W szczególności celem Ports of Auckland jest bycie obiektem o zerowej emisji do 2040 roku.
Wiązało się to z instalacją około 2240 baterii o łącznej mocy 2784 kWh. Dzięki temu Sparky wykona dwie lub więcej operacji cumowania/odcumowania z uciągiem do 70 ton na jednym ładowaniu. Według Damena pełne naładowanie holownika zajmie około dwóch godzin.
Dla celów redundancji akumulatory są ułożone w ciągi. Jeśli jedna bateria w łańcuchu ulegnie awarii, pozostałe po prostu kontynuują pracę.
Doświadczenie z elektrycznymi jednostkami
Porty Auckland złożyły zamówienie u Damena w sierpniu 2019 roku. Prace nad Sparky trwają, a Damen przewiduje, że dostawa nastąpi pod koniec tego roku.
Grupa stoczniowa ma już duże doświadczenie w budowie takich jednostek i dostarczyła siedem w pełni elektrycznych promów 2306 E3 dla Kopenhagi w Danii oraz w pełni elektryczną pogłębiarkę Cutter Suction Dredger 650 dla klienta z Australii.
Konstruktor statków buduje również w pełni elektryczne promy dla Ontario w Kanadzie; prom drogowy 6819 E3 i prom drogowy 9819 E3, a także sześć hybrydowych promów drogowych 8117 E3 dla BC Ferries z Kanady. Jednostki hybrydowe są przygotowywane do przyszłej konwersji na w pełni elektryczne.
USS Idaho zwodowany. To kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dla US Navy
W Chinach odbył się chrzest kolejnego kontenerowca dla CMA CGM napędzanego LNG
W stoczni koło Sankt Petersburga zwodowano trałowiec dla rosyjskiej Floty Północnej
Meyer Werft zbuduje cztery nowe statki, które dołączą do floty Disney Cruise Line
Stocznia CRIST rozpoczyna budowę bloków fregaty programu "Miecznik"
Program targów SMM Hamburg 2024