Damen planuje zmniejszyć emisje w swoich stoczniach. W tym celu grupa kupiła specjalny Skoonbox – kontener akumulatorowy z certyfikatem morskim.
Grupa Damen Shipyards zakupiła Skoonbox od Skoon Energy. Skoonbox to pierwszy na świecie wielofunkcyjny kontener akumulatorowy z certyfikatem morskim, który będzie wykorzystywany do dostarczania energii odnawialnej w stoczniach Damen do zastosowań, w których obecnie stosuje się głównie generatory diesla lub silniki okrętowe. Ten 20-stopowy kontener jest pierwszym krokiem w kierunku zrównoważonej sieci akumulatorów Damen do zastosowań mobilnych i tymczasowych. Z czasem może potencjalnie zostać wdrożony również dla klientów na całym świecie.
Skoonbox został zaprezentowany podczas Światowych Dni Portu 2018 i od tego czasu dokonano istotnych zmian. Kontener zawiera 314 baterii litowych, które wystarczają na 638 kWh energii odnawialnej. W ostatnich latach Skoonbox był używany do wielu zastosowań w obszarze portu w Amsterdamie. Na przykład umieszczenie Skoonboxa na barce stworzyło pływającą baterię, która dostarcza zieloną energię wielu statkom.
– Skoonbox i towarzyszące mu systemy czystej energii otwierają przed nami ogromne możliwości zmniejszenia śladu węglowego naszego i naszych klientów – wyjaśnia Vincent de Maat z Damen Shipyards Group. – Jest to zrównoważony zamiennik generatorów diesla, ale może być również używany jako zielona forma zasilania lądowego, umożliwiając statkom zacumowanym w naszych stoczniach remontowych wyłączenie silników pokładowych. Oszczędza to wiele emisji.
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy