Zbliża się już kolejny sezon wycieczkowy. W tym roku cruisery mają cumować w Porcie Gdańsk aż 62 razy.
Ubiegłoroczny sezon na wizyty zagranicznych gości opływających Europę i świat na luksusowych statkach był bardzo udany. Do Portu Gdańsk od kwietnia do grudnia wycieczkowce zawijały łącznie 42 razy. Najpotężniejszym z nich był pływający pod bahamską banderą i mierzący 238 m Bolette.
Pierwszy w tym roku statek wycieczkowy zacumuje w Gdańsku 22 kwietnia przy Nabrzeżu Obrońców Westerplatte. Będzie to 131-metrowy Le Bellot. Najdłuższy spośród awizowanych cruiserów to zaś 238-metrowy Crystal Symphony. Jednostka zawinie do portu 5 sierpnia.
W sumie w nachodzącym sezonie w Gdańsku ma pojawić się 27 wycieczkowców, które będą cumować łącznie aż 62 razy. Zaawizowanie ich nie oznacza jednak, że wszystkie przypłyną. W ubiegłym roku odnotowano 42 z 50 planowanych zawinięć.
Awizacje wycieczkowców dostępne są na stronie Portu Gdańsk. Można je znaleźć pod linkiem:
https://www.portgdansk.pl/port/cruise-to-gdansk/awizacje-wycieczkowcow-2024/
Szacuje się, że infrastruktura gdańskiego portu jest zdolna do przyjęcia rocznie nawet 120 jednostek.
Do Portu Gdańsk na pokładach statków wycieczkowych co roku przybywają tysiące turystów, a liczba wizyt stale rośnie. W latach 1995-2019 wpłynęło łącznie 680 wycieczkowców, w tym ponad 250 tysięcy pasażerów. Jak dotychczas rekordowym rokiem pod względem zawinięć pozostaje rok 2018. W Gdańsku cruisery cumowały wówczas aż 67 razy.
Do najczęściej odwiedzanych atrakcji turystycznych regionu należą: Trakt Królewski, Dwór Artusa, Fontanna Neptuna, Bazylika Mariacka, koncerty organowe w Katedrze Oliwskiej czy oddalony o niecałe 60 km od centrum Gdańska zamek w Malborku.
Przemysł chemiczny UE pod globalną kroplówką. Ropa do UE płynie przez porty szerokim strumieniem
Rosja nielegalnie eksportuje zboże z okupowanych portów na Krymie i Morzu Azowskim
Anomalia w łańcuchach dostaw. Sezon przygotowań do Świąt Bożego Narodzenia 2024 rozpoczął się wyjątkowo wcześnie
Eksplozja kontenera w chińskim porcie zakłóca łańcuchy dostaw
Meksyk zwiększył dostawy ropy na Kubę mimo ryzyka amerykańskich sankcji
Paryż 2024 za kulisami – CEVA Logistics o znaczeniu planowania i obsługi magazynowej