• <
APART_HOTEL_1100x200_gif_2024

CRIST wysyła do Saint-Nazaire bloki cruisera Royal Caribbean [wideo]

Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki CRIST wysyła do Saint-Nazaire bloki cruisera Royal Caribbean [wideo]

Partnerzy portalu

Fot. GospodarkaMorska.pl

Stocznia CRIST zakończyła prace nad budową bloków statku wycieczkowego Royal Caribbean Cruises. Pierwsze potężne konstrukcje popłynęły do Francji w połowie sierpnia, a druga część ładunku opuściła Gdynię dziś nad ranem. To już kolejne zlecenie realizowane przez CRIST dla jednej z największych stoczni świata – Chantiers de l'Atlantique.

Zgodnie z planem, pierwsza połowa z ośmiu bloków, które powstały w ramach projektu N34, dotarła już do Saint-Nazaire. Kolejne cztery elementy, które ukończono w CRIST, zostały załadowane 27 sierpnia i wyruszyły dziś w drogę do Francj.

Projekt N34 obejmuje osiem bloków – cztery dziobowe i cztery rufowe – ważących łącznie 4800 ton. Wszystkie są częściowo wyposażone i pomalowane, zgodnie z wymaganiami klienta.

Każdy z bloków – zarówno rufowych, jak i dziobowych – został częściowo wyposażony w rurociągi, tory kablowe, izolację oraz systemy wentylacyjne. Stocznia CRIST zrealizowała około 80% prac montażowych, wykonując wszystko, co było możliwe na etapie produkcji w Polsce. Pozostałe prace, w tym finalne połączenie bloków i ostateczny montaż, zostaną dokończone we Francji.

To już trzeci z serii statków RCCL, których elementy CRIST buduje dla Chantiers de l'Atlantique, co świadczy o zaufaniu, jakim francuska stocznia darzy polskiego partnera. Chantiers de l'Atlantique, zlokalizowana w Saint-Nazaire, to jedna z największych stoczni na świecie. Royal Caribbean Cruises, dla której budowany jest ten statek, jest jednym z największych i najbardziej prestiżowych operatorów wycieczkowców na świecie.

Transport konstrukcji o tych gabarytach wymagał precyzyjnego przygotowania. Pierwsze cztery bloki – trzy dziobowe i jeden rufowy – zostały załadowane na statek Vestvind za pomocą specjalistycznych wózków samojezdnych SPMT, ponieważ ich masa przekraczała możliwości suwnicy stoczniowej. Druga partia bloków również jest transportowana na tym samym statku, który po rozładunku w Saint-Nazaire wrócił do Gdyni, by odebrać kolejne elementy.

Budowa dla tak wymagającego klienta jak Chantiers de l'Atlantique dowodzi, że CRIST jest w stanie realizować najbardziej zaawansowane projekty. Prace tan N34 ruszyły wiosną ubiegłego roku. Teraz wszystkie wyprodukowane przez CRIST elementy zostaną połączone w Saint-Nazaire, a francuska stocznia dokończy budowę statku, który wkrótce dołączy do floty Royal Caribbean.

Dzięki tej współpracy stocznia z Gdyni umacnia swoją pozycję na międzynarodowym rynku, kontynuując współpracę z największymi graczami w branży.

Partnerzy portalu

Dziękujemy za wysłane grafiki.