COSCO Shipping Ports, duży chiński globalny operator portowy, podkreślił uruchomienie w północnym porcie Tianjin, swojego nowego terminalu o zerowej emisji dwutlenku węgla. Według firmy terminal stał się samowystarczalny, wykorzystując czystą energię do swoich operacji. Jest to część ogólnych wysiłków firmy w celu rozszerzenia działalności w Tianjin i swojego zrównoważonego rozwoju.
15 grudnia to, co operator COSCO nazywa pierwszym na świecie inteligentnym systemem zielonej energii dla terminalu zeroemisyjnego, zostało pomyślnie podłączone do sieci energetycznej w Drugim Terminalu Kontenerowym portu Tianjin. W porównaniu z tradycyjnymi terminalami COSCO podkreśliło, że "zeroemisyjny " terminal jest zasilany energią wiatrową i słoneczną, tym samym osiągając zerową emisję dwutlenku węgla zarówno w zużyciu, jak i przy produkcji energii.
Faza I Projektu Inteligentnego Zielonego Systemu Energetycznego Terminalu Sekcji C Portu Tianjin obejmuje dwie turbiny wiatrowe o mocy 4,5 MW, które mają generować 23,3 mln kWh energii elektrycznej rocznie i zmniejszyć emisję dwutlenku węgla o 20 600 ton rocznie. Ponadto, projekt fotowoltaiczny o mocy 1,4 MW w budowie ma zostać podłączony do sieci w połowie stycznia 2022 roku.
COSCO oznajmił, że będzie również korzystać zarówno z wiatru i energii słonecznej podczas fazy II budowy projektu.
Tianjin jest jednym z dziesięciu największych portów kontenerowych na świecie i najbardziej wysuniętym na północ portem Chin. W 2020 roku Tianjin zwiększył wolumeny o ponad pięć procent, przeładowując 18,5 mln TEU. COSCO Shipping Ports, które obsługuje i zarządza 370 miejscami postojowymi w 37 portach na całym świecie o łącznej rocznej zdolności przeładunkowej 124 mln TEU, realizuje strategię dalszego rozwoju portu w Tianjin. Położony w pobliżu Pekinu, port ma strategiczną przewagę z dostępem do północnego korytarza.
W zeszłym miesiącu COSCO Shipping Ports Limited i China Shipping Terminal Development Co. podpisały nową umowę dotyczącą własności Tianjin Container Terminal, jednego z czterech głównych terminali kontenerowych w kompleksie portowym. COSCO dodało, że spodziewa się w pełni ułatwić rozwój TCT jako międzynarodowego hubu żeglugowego w północnych Chinach. Ma to zostać osiągnięte poprzez optymalizację wydajności operacyjnej linii żeglugowych zawijających do terminalu oraz promowanie synergii sieci hub-and-spoke i przeładunkowej w regionie Bohai Rim. Zawarto już kilka nowych umów na korzystanie z urządzeń portowych.
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych
Gróbarczyk: śledztwo prokuratury sterowane politycznie, to atak na przekop przez Mierzeję Wiślaną
Bando: zwiększenie tranzytu ropy do Niemiec bez uszczerbku dla polskich rafinerii
Wakacje w pełni zatem odpalamy „Lato z Portem Gdańsk i Baltic Hub”