Chińska stocznia Hudong-Zhonghua Shipbuilding rozpoczęła budowę pierwszego gazowca LNG dla COSCO Shipping Energy i Sinochem Petroleum.
Statek jest pierwszym z dwóch gazowców LNG budowanych przez Hudong-Zhonghua dla Sinochem i COSCO. Jego całkowita długość wynosi 295 metrów, szerokość 45 metrów, a prędkość 19,5 węzła. Ma posiadać nowoczesny, dwupaliwowy napęd, wyposażony w funkcje ochrony środowiska. Zgodnie z oświadczeniem stoczni, budowa gazowca LNG o pojemności 174 000 m3 rozpoczęła się 8 sierpnia w Changxing Shipbuilding Base.
Pod koniec lipca chińska stocznia podpisała kontrakt z COSCO Shipping Energy i PetroChina, częścią China National Petroleum Corporation (CNPC), na budowę dwóch gazowców LNG. Statki są częścią projektu LNG Transportation Phase III, który jest opracowywany wspólnie przez COSCO Shipping, PetroChina i CSSC.
Gazowiec LNG jest budowany w ramach konsorcjum utworzonego przez chińskich gigantów branży morskiej i energetycznej Hudong-Zhonghua, COSCO Shipping Energy i Sinochem Petroleum, których celem jest zapewnienie wsparcia dla tego ostatniego w realizacji umów kupna i sprzedaży LNG. W obliczu sankcji nałożonych na Rosję i towary z niej pochodzące, również energetyczne, gospodarka chińska może zyskać na sprzedaży gazu do innych państw, szukających nowych dostawców. Ma to pomóc zwiększenia spełnienia zapotrzebowania transportu LNG w Chinach i ma zapewnić bezpieczeństwo energetyczne kraju.
Budowa przyjaznych środowisku statków wiąże się także z polityką dekarbonizacji branży, w którą angażują się giganci branży żeglugowej, m.in. Maersk, Hapang-Lloyd, czy też Evergreen, inwestujące w statki napędzane zielonymi paliwami, co ma sprzyjać ograniczaniu emisji CO2 do atmosfery. Szczególnie mocno inwestują w transportowce napędzane metanolem, które w przyszłości mają stanowić wzrastający procent światowych flot.
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy