Chińskie COSCO Heavy Industry Shanghai zmodernizuje cztery kontenerowce COSCO Line, by mogły wykorzystywać w charakterze paliwa metanol. Za wymianę silników odpowiadać będzie MAN Energy Solutions.
Cztery przeznaczone do modernizacji kontenerowce mają pojemność 13 800 i 20 000 teu. Obecnie pływają dzięki jednopaliwowym silnikom MAN B&W 11S90ME-C10.5. W ramach modernizacji otrzymają nowe, dwupaliwowe MAN B&W 11S90ME-LGIM10.5. Jednostki te mogą wykorzystywać klasyczny ciężki olej napędowy lub metanol. Cztery wyposażone w nie statki staną się pierwszymi we flocie COSCO zasilanymi metanolem. Pierwszy statek ma być gotowy w II kwartale 2025 roku.
W kontrakcie zawarto opcję zakupu kolejnych dziewięciu statków klas Virgo i Pisces o pojemności 20 000 teu. COSCO Heavy Industry Shanghai Co. Ltd. ma odpowiadać całościowo za modernizację floty przewoźnika.
Metanolowe silniki MAN będą także stosowane w 11 zamówionych przez Maersk kontenerowcach.
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy