Największy chiński armator COSCO tworzy przedsięwzięcie China Electric Ship Innovation Alliance. Do sojuszu przystąpiło 80 krajowych przedsiębiorstw, które mają otrzymać także wsparcie ze strony władz. Ma to ugruntować pozycję kraju jako jednego ze światowych liderów w zakresie elektryfikacji żeglugi.
W przedsięwzięcie zaangażowały się firmy z takich branż jak napędy elektryczne, projektowanie i budowa statków, obsługa portów i terminali, instytucje naukowe, dostawcy baterii elektrycznych, a także przedsiębiorstwa związane z inwestycjami i przemysłem. Celem sojuszu jest przyspieszenie rozwoju ekologicznej i zeroemisyjnej żeglugi. Członkowie będą współpracować i komunikować się, aby osiągnąć cele związane z dekarbonizacją.
Zdaniem przedstawicieli COSCO rozwój technologii nisko- i zeroemisyjnej jest konieczny dla globalnego przemysłu transportowego. Dodał, że ustanowienie tego sojuszu pomoże zintegrować zasoby z łańcucha przemysłu zielonej żeglugi i promować ustanowienie standardów zarówno dla statków niskoemisyjnych, jak i napędzanych tylko zielonymi paliwami. Ponadto zespół projektowy firmy przedstawił technologie, które mają wejść w skład zelektryfikowanego statku. Wedle założeń projektu zostanie też zbudowany statek elektryczny o pojemności 700 TEU.
Chińska firma testowała rozwiązania związane z zielonymi statkami w ramach mniejszej żeglugi śródlądowej, planując wykorzystanie tych doświadczeń w transporcie pełnomorskim. Zdaniem specjalistów z Nature Energy Journal, że z użyciem obecnej technologii jest możliwa elektryfikacja dużych kontenerowców podczas rejsów sięgających nawet do 5 000 kilometrów.
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy