Niemiecka firma logistyczna Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA) i chiński operator logistyczny China Ocean Shipping Company, Limited (CSPL, znany też jako COSCO) są bliskie sfinalizowania umowy. Gigant żeglugowy z Chin ma objąć udziały w ramach mniejszościowego pakietu akcji Terminala Kontenerowego Tollerort (CTT) znajdującego się w największym porcie Niemiec.
Obecnie trwają rozmowy co do ostatecznego kształtu umowy. HHLA liczy, że
dzięki inwestycji w CTT terminal, ten stanie się głównym europejskim
hubem dla ich partnera. Jest to o tyle istotne, że obie spółki rozwijają współpracę od blisko trzech dekad. Rozpoczęła się, gdy Chiny po latach izolacji gospodarczej dopiero otwierały się na światowy rynek, by w ciągu kolejnych lat stać się jedną z największych potęg w znacznej ilości segmentów rynku.
W komunikacie niemieckiej firmy jej przedstawiciele potwierdzili, że w trakcie rozmowów między Hamburger Hafen und
Logistik AG (HHLA), CSPL i Federalnym Ministerstwem Gospodarki i Działań
na rzecz Klimatu udało się uzgodnić konkretne warunki udziału CSPL w
HHLA Container Terminal Tollerort GmbH. HHLA i CSPL prowadzą obecnie
rozmowy w celu ustalenia ostatecznych szczegółów umowy i dążą do szybkiego
sfinalizowania transakcji. Firma z Hamburga chce kontynuować współpracę ze
swoim wieloletnim partnerem biznesowym na nowym poziomie, będąc jednym z głównym kontrahentem jednego z największych, chińskich przewoźników.
Spółka HHLA zawarła z CSPL (wcześniej znana jako China Ocean Shipping Company, COSCO) we wrześniu 2021 roku umowę ws. sprzedaży
35% udziałów w terminalu Tollerort. Niemiecki rząd interweniował i zgodził się jednak na
sprzedaż mniejszego, 25% pakietu akcji. Dla chińskiego giganta żeglugi
oceanicznej hamburski terminal ma stać się głównym hubem przeładunkowym w
Europie. Umowa ta ma przynieść korzyści zarówno dla przedsiębiorstwa, jak i portu.
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych
Gróbarczyk: śledztwo prokuratury sterowane politycznie, to atak na przekop przez Mierzeję Wiślaną
Bando: zwiększenie tranzytu ropy do Niemiec bez uszczerbku dla polskich rafinerii
Wakacje w pełni zatem odpalamy „Lato z Portem Gdańsk i Baltic Hub”