Paragwajski armator Girona S.A. – Rio Sur Transporte y Logistica zlecił holenderskiej stoczni specjalizującej się w jednostkach żeglugi śródlądowej Concordia Damen budowę pchacza rzecznego o płytkim zanurzeniu CDS4115 o mocy 3970 kW w celu rozbudowy floty rzecznej armatora. Ma to zwiększyć jego możliwości prowadzenia działalności w ramach obsługi klientów wzdłuż rzeki Paragwaj o długości 2695 km.
Concordia Damen dokładnie zbadała charakterystykę rzeki Paragwaj w odniesieniu do pożądanego profilu operacyjnego statku. Na tej podstawie inżynierowie zaprojektowali najbardziej wydajną jednostkę, biorąc pod uwagę lokalne warunki. Zaowocowało to sprawdzoną konstrukcją barki o niskim zanurzeniu, z których kilka zostało już w przeszłości zbudowanych i dostarczonych klientom z Paragwaju. Obecny zamawiający to rodzinna firma o długiej tradycji działalności w branży rzecznej, zajmującej się transportem towarowym.
Pchacz CDS4115 ma 41 metrów długości i 15,5 metra szerokości. Jest wyposażona w trzy silniki Yanmar 6EY22AW generujące moc 1330 kW każdy. Firma będzie używać tych jednostek do pchania barek transportujących suche ładunki masowe na rzekach Paragwaj – Parana, które są znane z niskiego zanurzenia przez kilka miesięcy w roku w porze suchej. Dzięki konstrukcji o niskim zanurzeniu CDS4115 Shallow Draft będą mogły kontynuować pracę przez cały rok, nawet przy zanurzeniu tak niskim jak 1,9 metra, co daje ogromną przewagę w porównaniu z wieloma innymi jednostkami tego rodzaju na rzece.
- Jesteśmy bardzo zadowoleni z zaufania, jakim obdarzyli nas Girona S.A. – Rio Sur i rodzina Dos Santos, do której należy firma. Nasza technologia, niezawodność, krótkie terminy dostaw i nastawienie na obsługę były kluczem do zdobycia tego kontraktu. Z rodziną Dos Santos i kilkoma jej spółkami zależnymi utrzymujemy dobre stosunki już od wielu lat i zawsze zapewnialiśmy przejrzystość w dostarczaniu wszelkich informacji, o które prosili i jakie naszym zdaniem były potrzebne. Jeśli chodzi o negocjacje i podpisywanie umów, to wzajemne zaufanie znalazło odzwierciedlenie w całym procesie - podkreślił Bert Duijzer, menedżer techniczny w Concordia Damen.
Po wyposażeniu statku w stoczni w Werkendam, przedstawiciele armatora przybędą
do Holandii na próby odbioru morskiego i przekazanie statku. Wynika to z polityki Concordia Damen, gdyż firma dąży do tego, by w jak największym stopniu uwzględniać konkretne życzenia klientów w swoich sprawdzonych projektach i usuwać wszelkie przeszkody, jakie mogą napotkać zamawiający w złożonym procesie wyboru, zakupu i inwestycji w odpowiedni statek do określonego celu.
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy