China National Petroleum International Corporation (CNPC) podpisała umowę na budowę trzech zbiornikowców LNG z Hudong Zhonghua Shipbuilding (Group), spółką zależną China State Shipbuilding Corporation.
Zgodnie z warunkami umowy, statki powstaną na podstawie projektu wielkoskalowego statku LNG czwartej generacji „Changxing Series” o pojemności 174 000 metrów sześciennych, opracowanym przez Hudong Zhonghua. Statki będą miały 295 metrów długości, 45 metrów szerokości, 26,25 metra głębokości i prędkość 19,5 węzła.
Jednostki będą wyposażone w dwupaliwowe silniki LNG i wolnoobrotowy układ napędowy, aby zoptymalizować osiągi i zmniejszyć zużycie energii.
Kontrakt pojawia się zaledwie rok po złożeniu podobnego zamówienia przez China COSCO Shipping w Hudong Zhonghua Shipbuilding. 18 czerwca stocznia zorganizowała uroczystość dokowania pierwszego statku, co oznaczało oficjalne rozpoczęcie nowego etapu budowy jednostki.
Stocznia pozyskała również zamówienie na budowę dwóch kontenerowców o pojemności 24 000 TEU od Evergreen Group.
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy