CMA CGM, czwarty największy armator kontenerowców, nie będzie przyjmował zamówień na dostawy towarów do portów leżących na południu Chin przez kilka pierwszych tygodni 2021 roku. Powodem jest zawieszenie usług przery z mniejszyc je załadować na duże statki.
CMA CGM podjęło decyzję w momencie globalnego niedoboru kontenerów, co zmniejszy rosnący eksport z Chin. Światowi handlowcy bowiem masowo kupują wszelkiej maści towary,
od sprzętu AGD po środki ochrony indywidualnej po kryzysie koronawirusa.
Armatorzy feederów z Południowych Chin i Hong Kongu ogłosili zawieszenie działalności od 5 stycznia do 21 lutego Wiąże się to z wymogiem kwarantanny nałożonej na załóg statków z powodu pandemii koronawirusa przed rozpoczęciem się chińskiego Nowego Roku.
CMA-CGM nie odpowiedziało natychmiast na prośby o komentarz.
Księżycowy Nowy Rok w 2021 roku przypada na 12 lutego. Jest to tygodniowe święto w Chinach, które zwykle prowadzi do zatłoczenia portów w kraju.
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych
Gróbarczyk: śledztwo prokuratury sterowane politycznie, to atak na przekop przez Mierzeję Wiślaną
Bando: zwiększenie tranzytu ropy do Niemiec bez uszczerbku dla polskich rafinerii
Wakacje w pełni zatem odpalamy „Lato z Portem Gdańsk i Baltic Hub”