China State Shipbuilding Corporation potwierdziła, że gigant żeglugowy CMA CGM złożył zamówienie na 16 dużych kontenerowców.
Budowa 16 kontenerowców w Chinach ma kosztować CMA CGM ponad 3 miliardy dolarów. Według chińskich mediów jest to największe pojedyncze zamówienie na statki tego typu kiedykolwiek złożone w Chinach.
Stocznia ma zbudować w ramach kontraktu 12 statków o pojemności 15 tys. TEU o silnikach dwupaliwowych (na konwencjonalny olej napędowy oraz metanol) oraz 4 jednostki o pojemności 23 tys. TEU, również napędzane silnikami dwupaliwowymi, ale na olej napędowy oraz LNG.
Statki będą powstawały w różnych należących do CSSC zakładach: mniejsze w Jangnan Shipbuilding i Dalian Shipbuilding. Statki te będą mierzyć 366 metrów długości i 51 metrów szerokości. Nie zostało doprecyzowane, gdzie będą budowane większe z zamówionych kontenerowców. Wiadomo jednak, że będą mierzyć 400 metrów długości przy 61,3 metra szerokości w najszerszym miejscu. Statki o pojemności 15 tys. TEU mają być pierwszymi zbudowanymi w Chinach o napędzie metanolowym.
Fot. Depositphotos
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy