Francuski gigant żeglugowy CMA CGM zgodził się zainwestować 25 milionów euro w rodzime Brittany Ferries, w tym 10 milionów euro, aby wesprzeć odbudowę firmy promowej po Covid.
Wiadomość została ogłoszona podczas odbywającego się w tym tygodniu wydarzenia Assises de l’économie de la mer w Nicei, największego dorocznego spotkania uczestników francuskiej gospodarki morskiej.
Oczekuje się, że nowe partnerstwo pomoże w odblokowaniu synergii między dwiema firmami w transporcie pasażerskim i towarowym oraz w promowaniu rozwoju żeglugi międzykanałowej. Umowa pozwoli również CMA CGM korzystanie z dostępnej przestrzeni ładunkowej na pokładzie jednostek Brittany Ferries pływających do Wielkiej Brytanii, Irlandii i Półwyspu Iberyjskiego. Transport towarów na pokładzie statków typu roll-on roll-off (RoRo) Brittany Ferries pomoże rozszerzyć ofertę CMA CGM w sektorze RoRo na Atlantyk, północne wybrzeże Francji i Wielkiej Brytanii.
Wspólne badania LNG
Obie firmy będą dodatkowo szukać sposobów dzielenia się wiedzą dotyczącą LNG w obszarach takich jak szkolenia dla francuskich załóg oraz procedury bezpieczeństwa.
Od początku roku CMA CGM odebrała 8 nowych statków, w tym ostatnich pięć o pojemności 23 000 TEU zasilanych skroplonym gazem ziemnym (LNG). Przejście na LNG jako paliwo żeglugowe jest częścią strategii firmy mającej na celu ograniczenie emisji i osiągnięcie neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla do 2050 roku. W przyszłym i kolejnym roku do floty Brittany Ferries mają dołączyć dwa nowe statki napędzane LNG. Nowe jednostki Ro-pax, Salamanca i Santoña, będą obsługiwać połączenia między Wielką Brytanią a Hiszpanią. Zmiana jest częścią planu odnowy floty Brittany Ferries, jednego z filarów pięcioletniej strategii naprawy po Covid.
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy