Francuska firma żeglugowa CMA CGM tuż przed końcem roku ukończyła proces całkowitego wycofania się z rynku rosyjskiego. Ostatnim akcentem było zbycie udziałów w rosyjskich terminalach portowych.
„Dzięki tej sfinalizowanej transakcji i decyzji o zawieszeniu wszystkich nowych rezerwacji do i z Rosji od 1 marca 2022 r. Grupa CMA CGM nie będzie już zaangażowana w żadne podmioty działające w Rosji” – podało CMA CGM.
CMA CGM pozbyło się swoich udziałów w terminalach Moby Dik i Yanino Logistics Park pod Petersburgiem na rzecz rosyjskiej Global Ports Investments PLC, będącej jednym z większych operatorów terminali w kraju. W zamian Francuzi otrzymali pakiet udziałów w terminalach w Helsinkach i Kotce. Cała procedura została rozpoczęta jeszcze w 2021 roku, a zakończono ją 28 grudnia 2022. CMA CGM była wcześniej w posiadaniu 25% udziałów we wspomnianych terminalach w Rosji i Finlandii po tym, jak w 2018 roku grupa przejęła je wraz z fińską spółką Containerships.
Global Ports posiada obecnie pełną kontrolę nad terminalami Moby Dik i Yanino oraz po 50% udziałów w terminalach w Helsinkach i Kotce.
Zbycie udziałów w terminalach oznacza dla CMA CGM zakończenie operacji biznesowych w Rosji. Statki linii przestały pływać na serwisach obejmujących Rosję po jej inwazji na Ukrainę. Z biznesu w kraju wycofał się także inny gigant żeglugowy Maersk, który jeszcze w sierpniu sprzedał należące do niego 30,75% udziałów w Global Ports na rzecz rosyjskiej Delo Group, tym samym pozbywając się reszty aktywów w Rosji.
Fot. Depositphotos
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych
Gróbarczyk: śledztwo prokuratury sterowane politycznie, to atak na przekop przez Mierzeję Wiślaną
Bando: zwiększenie tranzytu ropy do Niemiec bez uszczerbku dla polskich rafinerii
Wakacje w pełni zatem odpalamy „Lato z Portem Gdańsk i Baltic Hub”