Rosyjska Shipbuilding Complex Zvezda pocięła stal pod trzeci tankowiec do przewozu produktów naftowych typu MR (średniego zasięgu). Jednostka o napędzie LNG została w 2019 roku zamówiona w stoczni przez rodzimego armatora – Sovcomflot.
Tankowiec klasy lodowej 1B będzie miał nośność około 50 tys. ton, długość 180 metrów, szerokość 32 metrów i zanurzenie na 13 metrów. Statki te są zdolne do nawigacji przez cały rok, także przy pokrywie lodowej na Bałtyku.
Zasilany LNG statek będzie służył do transportu produktów ropnych oraz kondensatu gazowego w ramach długoterminowego czarteru z PAO Novatek.
Sovcomflot już od jakiegoś czasu wspiera przejście na LNG jako paliwo żeglugowego w ramach wysiłków przemysłu związanych z dekarbonizacją, a firma obsługuje już serię tankowców klasy Aframax, które są zasilane tym paliwem.
Wcześniej w tym tygodniu kompleks stoczniowy odebrał dużą partię urządzeń dźwigowych o udźwigu od 32 do 60 ton do konstrukcji hydraulicznych stoczni. Po rozładowaniu sprzętu rozpocznie się jego instalacja i uruchomienie.
Pod koniec grudnia 2020 roku stocznia otrzymała licencję na budowę statków o napędzie atomowym zgodnie z obowiązującymi normami Federacji Rosyjskiej. Dzięki temu Zvezda stałą się jedynym rosyjskim zakładem zdolnym budować atomowe lodołamacze projektu 10510 Leader.
W czerwcu 2020 roku w stoczni odbyła się ceremonia cięcia stali dla rosyjskiego lodołamacza atomowego. Dostawa jednostki planowana jest na 2027 rok.
USS Idaho zwodowany. To kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dla US Navy
W Chinach odbył się chrzest kolejnego kontenerowca dla CMA CGM napędzanego LNG
W stoczni koło Sankt Petersburga zwodowano trałowiec dla rosyjskiej Floty Północnej
Meyer Werft zbuduje cztery nowe statki, które dołączą do floty Disney Cruise Line
Stocznia CRIST rozpoczyna budowę bloków fregaty programu "Miecznik"
Program targów SMM Hamburg 2024