Flota Chipolbroku ponownie się powiększyła. Wczoraj uroczyście nadano imię nowej jednostce armatora: Boym.
MV Boym to nowy statek Chińsko-Polskiego Towarzystwa Okrętowego Chipolbrok. Mierzy 199 m długości, 32,26 m szerokości, jego zanurzenie przy pełnym załadunku wynosi 13,5 m. Jednostka ma cztery dźwigi, które mogą w tandemie podnieść ładunek do 300 ton. Powstała w chińskiej stoczni Taizhou Kouan Shipbuilding.
To szósty 62-tysięcznik we flocie armatora wybudowany w najnowszej serii, rozpoczętej w 2021 roku. W barwach Chipolbroku pływają już Taixing, Herbert, Pilecki, Yonxing i Yu An.
Chipolbrok przekazał, że 6 sierpnia w Chinach miała miejsce ceremonia nadania imienia jednostce. Uczestniczył w niej Jakub Kumoch, ambasador Rzeczypospolitej Polskiej w Chinach. Statek oficjalnie nazwano MV Boym od nazwiska Michała Piotra Boyma, siedemnastowiecznego jezuity i misjonarza chrześcijańskiego, określonego jako jedna z osób, które budowały most porozumienia między cywilizacjami Dalekiego Wschodu i Zachodu.
MV Boym to wielozadaniowy statek przystosowany do ładunków ciężkich,
projektowych oraz sypkich. Jest wyposażony w pięć dużych ładowni z
międzypokładami. Ich pokrywy po rozłożeniu tworzą powierzchnię
odpowiadającą 12 boiskom do koszykówki.
W pierwszym rejsie Boym
popłynie do Australii. Przetransportuje tam z Chin komponenty sześciu
wież wiatrowych oraz transformatory.
Czy to najbrzydsze okręty świata? Austal USA woduje ostatni okręt typu Independence
Meyer Werft wyprowadza na wodę napędzany LNG wycieczkowiec Disney Treasure
Damen dostarczy siłom morskim Litwy holownik
Cisza nad stocznią. Stoczniowy holding w sztormach polityki i prywatnych interesów
Hetman Iwan Wyhowski już na wodzie. W Stambule wyjątkowa uroczystość wodowania drugiej ukraińskiej korwety
CMA CGM na kursie inwestycji, informatyzacji i dekarbonizacji. Francuski operator stawia na żeglugę i logistykę