Chiński urząd antymonopolowy zatwierdził plan fuzji pomiędzy południowokoreańskimi stoczniami: Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (KSOE), Hyundai Heavy Industries (HHI) oraz Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME).
Chińska administracja państwowa ds. regulacji rynku (SAMR) poinformowała KSOE, że ich fuzja z DSME nie narusza praw antymonopolowych ani nie zagraża zdrowej konkurencji w Państwie Środka.
To trzecia międzynarodowa zgoda uzyskana przez KSOE. W październiku 2019 roku umowa otrzymała zielone światło od Kazachstanu. Taką samą decyzję w sierpniu tego roku podjęłą Singapurska Komisja ds. Konkurencji i Konsumentów (CCCS).
Fuzja o wartości 1,8 miliarda dolarów nadal wymaga zezwoleń Korei Południowej, Japonii i Unii Europejskiej. Od zeszłego roku UE wciąż bada planowaną fuzję, gdyż obawia się, że może ona zmniejszyć konkurencję na różnych światowych rynkach stoczniowych, takich jak tankowce LNG i LPG, kontenerowce i tankowce. Pandemia koronawirusa spowolniła śledztwo, opóźniając ostateczną decyzję komisji.
Oczekuje się, że zgoda Chin będzie miała pozytywny wpływ na śledztwa antymonopolowe przeprowadzane przez władze w Korei, Japonii i UE - powiedział urzędnik KSOE.
W marcu ubiegłego roku HHI podpisało formalną umowę przejęcia DSME. Porozumienie zostało osiągnięte przy udziale koreańskiego pożyczkodawcy państwowego Korea Development Bank (KDB), większościowego udziałowca DSME, posiadającego 55,7% udziałów w firmie.
USS Idaho zwodowany. To kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dla US Navy
W Chinach odbył się chrzest kolejnego kontenerowca dla CMA CGM napędzanego LNG
W stoczni koło Sankt Petersburga zwodowano trałowiec dla rosyjskiej Floty Północnej
Meyer Werft zbuduje cztery nowe statki, które dołączą do floty Disney Cruise Line
Stocznia CRIST rozpoczyna budowę bloków fregaty programu "Miecznik"
Program targów SMM Hamburg 2024